Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@10:38:21 GMT

راه خروج از جنگ اقتصادی مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۶۹۱

راه خروج از جنگ اقتصادی مذاکره نیست

رویداد۲۴ قاضی ناصر سراج عصر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی منطقه 6 کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کار ما قضایی است و قوه قاهره هستیم لذا هرچه انجام دهیم عده‌ای ناراضی خواهند بود اما تا جایی که قانون اجازه دهد صرف نظر کرده و اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مدیران همه سرمایه‌های نظام هستند و هزینه‌های سنگینی برای چندین سال خدمت یک مدیر خرج شده و نمی‌شود با یک اشتباه او را از یسز انتفاع خارج کرد لکن زمانی که ناچار شویم و قانون اجازه گذشت ندهد مدیر خطاکار را به مجازات رسانده هرچند رویکرد ما پیشگیرانه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به چرایی شهادت ماموران سپاه در سیستان و بلوچستان گفت: آمریکا و همه ابرقدرت‌ها و کشورهای غربی مدت‌هاست تبلیغ کرده و کمپین راه‌اندازی می‌کنند تا مردم در چهل سالگی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکنند و در این راستا سرمایه‌های سنگینی در کشورهای مختلف به ویژه عربستان داده‌اند.

وی افزود: باوجود 5 روز تعطیلی اما طبق آمار در تهران امسال در راهپیمایی 22 بهمن بین 20 تا 25 درصد افزایش حضور مردم داشتیم و با وجود هوای نامساعد برخی استان‌ها اما حضور حداکثری مردم را شاهد بودیم.

سراج تصریح کرد: همه برای پاسخگویی به فشارهای سنگین استکبار آمده بودند و دلیل دیگر این بود که در لهستان اعلام شد کشورهای ضد ایران و اسلام جلسه بگذارند اما موفق نشدند و منافقان همه افراد خود را در آنجا جمع کردند اما در زمان راهپیمایی تیر همه آن‌ها به سنگ خورد و رسوا شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال حادثه عظیمی در کشور بودند که راهپیمایی را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: این اقدامات ترورهای کور تشکیلاتی نیست لکن عملیات انتحاری برای نیروهایی که در مرخصی بودند، انجام دادند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: آن‌ها تعدادی از نیروهای سپاه را به شهادت رساندند تا بتوانند روی ترورها و ناامنی در کشور مانور دهند اما سپاه و نیروی انتظامی در زمان مناسب نزدیک پاسخگوی این اقدام خواهد بود.

وی با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان ایران تصریح کرد: اگر برادران اطلاعات موفق نمی‌شدند ریگی را بگیرند، امروز پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان دایر بود اما رو به تعطیلی است لذا خدا همیشه یار ماست تا دشمن به نتیجه دلخواه خود نرسد.

راه خروج از جنگ اقتصادی مذاکره نیست

سراج با بیان اینکه امروزه جنگ اقتصادی است و جنگ فرهنگی بالاتر آن درحال انجام است، گفت: بارها رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تکرار و تاکید کردند و حتی از عبارت ناتوی فرهنگی گفتند.

وی افزود: دشمنان از این راه هم نتوانستند کاری کنند لذا جنگ سیاسی و اقتصادی و دیگر ابعاد را شروع کردند. می‌گویند مذاکره کنیم تا مشکل حل شود اما مگر لیبی و یمن و این کشور گاو شیرده مشکلش حل شد؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: امکان ندارد تسلیم شویم و مشکلات مضاعف نشود، در برجام هر وظیفه‌ای برعهده جمهوری اسلامی بوده انجام دادیم اما آمریکا حتی یک مورد وظایفش را انجام نداد.

وی ادامه داد: اگر تسلیم شویم مثل قبل از انقلاب جز بردگی هیچ چیز عایدمان نخواهد شد و تنها راهکار اطاعات از رهبری است، اگر می‌خواهیم از این وضعیت اقتصادی خارج شویم باید فرامین ولایت فقیه را اطاعت کنیم.

سراج اظهار داشت: سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین را برعهده دارد با محوریت ضد فسادی، پیشگیری است.

وی افزود: در پنج سال اخیر 12 تفاهمنامه با کشورهای آفریقایی، آسیایی و ارپایی برای تبادل اطلاعات و تجربیات تنظیم کرده‌ایم تا به دنبال آن بتوانیم ایران را به کشورهای خارجی بشناسانیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: وضعیت ایران برای بسیاری از کشورها قابل قبول نیست چون تریبون‌های خارجی به اندازه‌ای تبلیغات نادرست کردند که حرفمان مگر با حضور در کشور و رصد از نزدیک قبول نمی‌کنند.

وی افزود: حتی در کشور آذربایجان که همسایه ماست این رویه وجود دارد، شرایطی که از ایران درست کردند عادی نیست و از بیرون علیه ایران بمباران می‌کنند اما باز هم جزء امن‌ترین کشورها هستیم.

سراج خاطرنشان کرد: هرچند فشار اقتصادی وجود دارد و کالاها ترخیص نمی‌شود، اما بازرسانی فرستاده شدند و همه کشتی‌های وارداتی از بعد عید بررسی می‌شوند. ترامپ به شرکت‌ها کوچک چینی زنگ می‌زند و تهدیدشان می‌کند.

وی با بیان اینکه این تهدیدها همیشگی است و اکنون اوج آن‌هاست و حل می‌شود، گفت: ‌عراق یک پنجم ما جمعیت و سه برابر صادرات داشت اما اکنون وضعیت کشور ما با عراق قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: خداوند پشتیبان انقلاب و نظام است و نباید همه سختی‌ها را گردن آمریکا انداخت، ما مشکل داخلی داریم و باید وحدت داشته باشیم تا مشکلات حل شود.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و نیروهای امنیتی درمقابله با دست درازی‌های سنگینی که به نظام و بیت المال می‌کنند، کوتاه نخواهند آمد و اجازه دست درازی به بیت‌المال را نمی‌دهیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جنگ اقتصادی مذاکره سراج برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

تین نیوز

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کامبیز میرکریمی عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می کند اظهار کرد: مهم ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می کند.

وی افزود: مهم ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال 1397 در حد 260 میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال 1398 صادرات کشورمان به بالای 400 میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از 500 میلیون دلار هم عبور کرد و الان به 1 میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه های ترجیحی با 50 درصد و 75 درصد تخفیف اعمال شده و لیست ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می شود تا دو ماه آینده در پارلمان های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای 88 درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی ها و کامیون های جدید اضافه می شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی گردد.

میرکریمی درمورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در پایان این برنامه، جذب توریست های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت موثر خواند و گفت: توریست های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می شوند که می توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده