Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست مسئولان واحد خواهران دفاتر نهاد استان تهران ضمن تبریک ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود و نیز نزدیک شدن به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: نقش شما همکاران به‌عنوان نقش دانشگاهی در یک قالب و نقش زن بودن در قالب دیگر، نقش مهمی است؛ یعنی شما در یک جهت به‌عنوان رسالت اصلی که بر عهده‌تان هست دختر و مادر و همسر هستید که هر کدام از این نقش‌هایی که پذیرفته‌اید یک مسئولیت سنگین برعهده شما می‌گذارد، کما اینکه آثار و برکات عظیمی را در پی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاید اگر به برخورد و تعریفی که دین از «زن» ارائه می‌دهد و به تکالیف، وظایف و آثار و ارزش‌هایی که برای «زن» قائل شده نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تعبیر علامه جوادی آملی تعبیر درستی است. همانطور که در تعبیر زیبای علامه جوادی آملی هست «زن مظهر جمال الهی است» و ظهور اکثر صفات جمال الهی را می‌توان در بانوان دید. به همین خاطر هم خداوند تکالیف منطبق بر فطرتشان را برایشان تعریف کرده و هم بخش‌های زیادی از آن خصوصیات رحمانی خودش را در آنها قرار داده است. کما اینکه مردان نیز تکالیف و امتیازات متفاوتی دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: زنان امتیازاتی دارند و مردان نیز امتیازاتی، ولی در زنان آن بخش لطافت و رحمانیت و مهربانی خداوند متجلی‌تر است. از این جهت چنین انتظاری نیز از شما می‌رود که قاعدتاً بخش اصلی آن مربوط به حوزه‌ای است که از آن با نام خانواده تعبیر می‌کنیم که زن در محور آن قرار می‌گیرد.

رستمی ادامه داد: شما در کنار آن مسئولیت سنگینی که دارید یک مسئولیتی هم به‌عنوان مسئولیت‌های اجتماعی خودتان پذیرفته‌اید که آن نیز مسئولیت کمی نیست، یعنی شما در فضایی قرار دارید که تقریبا نیمی از جمعیت مخاطبین شما در آن دختران هستند و امکان خدمت‌رسانی، ارتباط‌گیری و انتقال محتوا برای شما بیشتراز آقایان است. به هرحال این دو بخش را که شما برعهده دارید، یعنی مسئولیت سنگین خانواده و دانشگاه، مسئولیت سنگینی را ایجاد کرده که این نشان می‌دهد طاقت فراوانی در وجود شما قرار دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی زن‌ها را وارد عرصه‌های اجتماعی نمود و نقش‌آفرینی زنان در جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی رخ داد. در گذشته زن نقشی نداشت مگر نقش نمایشی و تعریفی که از زن شده بود یک کالای ویترینی برای فعالیت‌های هوس‌رانانه مردان بود؛ اما انقلاب فرصت فراهم کرد.

رستمی در پایان تاکید کرد: در بخش دانشگاهی کارهای خوبی در دانشگاه های تهران به‌خصوص توسط بانوان انجام شده است. این حرکت «دختران انقلابی» از حرکت‌های خوبی است که جای آن خالی بوده و هنوز به بلوغ نرسیده است، یعنی باید به جریان اصلی حرکت‌های دختران ما در فضاهای دانشگاهی تبدیل شود که بار اصلی آن روی دوش شما می‌باشد و این نشان می‌دهد که قالب‌های دیگر هم وجود دارد که شما باید شناسایی کنید و اگر شناسایی نکنید و فعال نباشید، افراد دیگری وارد این فضاها می‌شوند و با ادعاهایی جذاب به‌دنبال به انحراف کشیدن جامعه و پیدا کردن مخاطب از قشر دانشگاهی دختر خواهند بود.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مصطفی رستمی انقلاب اسلامی زنان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مصطفی رستمی انقلاب اسلامی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی