Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@13:22:51 GMT

با ۷ تغییر کوچک به تناسب اندام برسید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۵۹۱۷

گرچه برای کاهش وزن رعایت کردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن ضروری است، اما می‌توانید با به وجود آوردن ۷ تغییر کوچک و تبدیل آن‌ها به عادات روزانه، به راحتی وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید.

وعده‌های غذایی بیشتر، ولی کم حجم تری داشته باشید. یکی از کلید‌های متابولیسم فعال، خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی روزانه است؛ بنابراین به جای میل کردن ۳ وعده غذایی سنگین، بهتر است آن را به وعده‌های ۳ یا ۴ ساعته تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عادت، سطح قند خون شما را در طول روز متعادل نگته می‌دارد و مانع از اشتهای کاذب و پرخوری می‌شود.

صبحانه را فراموش نکنید. صبحانه خودرن را برای خود به یک عادت تبدیل کنید. یک وعده صبحانه کامل که ۲۵ درصد از کالری روزانه شما را تامین می‌کند، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:‌

جو و غلات
ماست طبیعی
آجیل و دانه‌های کامل
تخم مرغ و به خصوص سفیده آن
میوه‌ها و سبزیجات
روغن زیتون
در طول روز آب بیشتری بنوشید. آب بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن است. این نوشیدنی حیاتی، نه تنها کالری برای بدن شما فراهم می‌کند، بلکه به بدن برای دفع سموم و عملکرد بهتر کلیه و کبد کمک می‌کند. با نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب، رفته رفته اشتهای شما نسبت به پرخوری کم می‌شود.


از اضافه کردن شکر به خوراکی‌ای روزانه پرهیز کنید. گرچه افزودن شکر به انواع دسر و نوشیدنی ممکن است طعم بهتری به آن ببخشد، اما برای داشتن اندامی متناسب و موفقیت در کاهش وزن، حذف آن ضروری است. متاسفانه این ماده سبب افزایش احتمال بروز اختلالات متابولیک مانند دیابت و اضافه وزن می‌شود.

پروتئین بیشتری مصرف کنید. اضافه کردن مواد غذایی و منابع پروتئینی به رژیم غذایی با ارزش بیولوژیکی بالا برای کاهش وزن ضروری است. این مواد مغذی و غنی از پروتئین به بهبود عملکرد متابولیک بدن و افزایش توده‌های عضلانی کمک می‌کنند و همچنین فعالیت هورمون‌های خاص را تنظیم می‌کنند. غذا‌های دریایی، گوشت مرغ و بوقلمون، حبوبات، تخم مرغ، دانه‌ها و آجیل، آووکادو و ... در این دسته قرار دارند.

ورزش و تمرین را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. موثرترین راه برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی، ورزش منظم است. سعی کنید ورزش و تمرین را به عادت روزانه تبدیل کنید، چون باعث تقویت و بهبود عملکرد متابولیسم بدن می‌شود. همچنین ورزش منظم در کاهش اضطراب و بهبود سلامت روانی شما نیز بسیار موثر است.

در خانه آشپزی کنید. غذا‌های رستورانی و انواع فست فود‌ها باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند. با اصلاح رژیم غذایی، روش‌های پخت و پز سالم و استفاده از انواع مواد غذایی مطمئن و مقوی تر، می‌توانید برای خود و خانواده تناسب اندام و البته بدنی سالم‌تر به ارمغان آورید.

با تبدیل هر کدام از این تغییرات کوچک به عادات روزانه و البته به خرج دادن کمی صبر و حوصله، می‌توانید شاهد معجزه آن در زندگی و سلامت خود باشید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزن تناسب اندام رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود