Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر افزایش تسهیلات مسکن در تشدید تورم، گفت: شاید افزایش وام مسکن در اقتصاد کشور موجب افزایش تورم شود، اما در شرایط کنونی بهترین و سریع ترین راه کار برای خانه دار شدن خانواده ها افزایش میزان وام مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید مسکن و تعدیل رابطه عرضه و تقاضا سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی باید تولید مسکن و تعدیل رابطه عرضه و تقاضا در این حوزه باشد.

اعتبار 5 هزار میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک مسکن در سال 98

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید افزایش سرمایه بانک های مرتبط با مسکن یکی از اولویت های مجلس و دولت باشد، البته مجلس در لایحه بودجه سال 98 اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان را برای کاهش بدهی های بانک مسکن به بانک مرکزی در نظر گرفته است.

کمبود اعتبار بانک مسکن برای افزایش تسهیلات مشارکت در ساخت و وام مسکن

امروز بانک ها برای افزایش سرمایه پیمانکاران جهت ساخت و ساز و همچنین افزایش تسهیلات مسکن با مشکلات اعتباری و بودجه ای رو به رو هستند، بنابراین افزایش سرمایه بانک ها در این شرایط ضروری است

موسوی بیوکی تصریح کرد: امروز بانک ها برای افزایش سرمایه پیمانکاران جهت ساخت و ساز و همچنین افزایش تسهیلات مسکن با مشکلات اعتباری و بودجه ای رو به رو هستند، بنابراین افزایش سرمایه بانک ها در این شرایط ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:به طور حتم اقداماتی مانند افزایش سرمایه بانک مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا و در نهایت افزایش وام مسکن باید همزمان صورت گیرد، در غیر این صورت توجه یک سویه به موضوعات اثر کامل نخواهد داشت.

افزایش تسهیلات در هر صورت تورم زا است

وی گفت: اقتصاد کنونی کشور به گونه ای است که افزایش هر نوع تسهیلاتی از جمله تسهیلات مسکن، بر تشدید تورم تأثیر می گذارد، اما در هر صورت امروز مردم برای دستیابی به مسکن به حمایت های مالی و تسهیلاتی دولت نیاز دارند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نکته کلیدی این است که دولت باید ضمن افزایش تسهیلات مسکن، زمینه را برای کنترل تورم ایجاد شده در بخش مسکن فراهم کند، تا خانواده ها به مسکن دست یابند./

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مسکن اقتصاد کشور تورم خانواده یزد مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی سرمایه دولت لایحه بودجه بانک مرکزی ساخت و ساز مشکلات بودجه نماینده مردم در مجلس اقتصاد تسهیلات ساخت مسکن بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟