Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@03:22:30 GMT

5000 تن خرما از جنوب کرمان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۶۵۰

5000 تن خرما از جنوب کرمان صادر شد

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - مديرکل استاندارد استان کرمان گفت: طي يک سال گذشته با راه اندازي چرخه صادرات در جيرفت، پنج هزار تن خرما از منطقه جنوب کرمان به کشورهاي مختلف صادر شد.

علي بيگ زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به استقرار اداره استاندارد در شهرستان جيرفت اشاره کرد و گفت: اين يکي از مصوبه هاي اقتصاد مقاومتي جنوب کرمان بود و استاندار کرمان نامه اي به سازمان ملي استاندارد ارسال کرده که با موافقت اين سازمان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: توسعه تشکيلات دولت با مجوز سازمان امور اداري و استخدامي کشور است و پيگير اين مساله هستيم.
مديرکل استاندارد استان کرمان با بيان اينکه يکهزار و 100 واحد توليدي در اين استان وجود دارد، تصريح کرد: از اين تعداد 519 واحدهاي توليدي تابع استاندارد اجباري و مابقي شامل استاندار اجباري نيستند.
وي ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندي مشخص، اين واحدها مورد بازديد قرار مي گيرند و از محصولات و خروجي آنها براي آزمايش، نمونه برداري مي شود تا توليدات، با استاندارد تعريف شده انطباق داشته باشند.
بيگ زاده اظهار داشت: در واحدهاي توليدي و خدماتي طي سال 1396 بازديدهاي زيادي انجام شد و 47 مورد عدم انطباق با استاندارد ديده شده که پلمب شدند.
مديرکل استاندارد استان کرمان افزود: واحدهاي فاقد گواهينامه استاندارد در صورت اخذ نکردن گواهينامه استاندارد پلمب مي شوند.
وي تصريح کرد: استاندارد، مساله بسيار مهمي است که همه واحدهاي توليدي بايد نسبت به اخذ اين گواهينامه اقدام کنند.
جنوب کرمان با يک ميليون نفر جمعيت، يک سوم مساحت اين استان را به خود اختصاص داده است.
7450/7429/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قهرمانی گفت: بازرسان استاندارد مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از واحد‌های تولیدی استان به طور مستمر بازرسی و نمونه برداری می‌کنند تا از استمرار و تداوم کیفیت محصولات تولیدی استان اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۹۴ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان به عمل آمد که این عملکرد نشان دهنده تحقق ۱۲۶ درصدی برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: بازرسی و نمونه برداری از فرآورده‌های مختلف صنایع در راستای نظارت بر کیفیت و حسن اجرای استاندارد در واحد‌های تولیدی استان زنجان انجام می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی افزود: شهروندان با این کار می‌توانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند و هرگونه موارد فاقد انطباق را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان