Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:24:53 GMT

خانه موزه‌های مد و لباس در کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۷۷۲۳

خانه موزه‌های مد و لباس در کشور احداث می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: خانه موزه‌های مد و لباس در بناهای قدیمی کشور احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا حمید قبادی در آیین رونمایی پوستر و شعر تن پوش از افتتاح خانه موزه مد و لباس در تمام استان‌های کشور خبر داد.
وی افزود: راه اندازی خانه موزه‌ها نیازمند همکاری سازمان‌های مختلف از جمله بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قبادی گفت: ما هم اکنون در کشور بناهای قدیمی در حال فرسایش داریم که می‌توان با کمک بخش خصوصی آنها را تبدیل خانه موزه‌های مد و لباس کرد.
رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اضافه کرد: برای اجرایی شدن این کار با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت‌و گو کردیم و امیدواریم بزودی نخستین خانه موزه مد و لباس در شهر شیراز افتتاح شود و همچنین در تمام استان‌ها دستکم یک خانه موزه مد و لباس ایجاد شود.
قبادی گفت: این خانه‌های مد و لباس نگاه صرفا تاریخی به گذشته ندارند بلکه موزه‌ای به روز و زنده هستند که در کنار داشته‌های تاریخی ما در این حوزه، با جریان معاصر مرتبط هستند.
وی افزود: نمی‌توان بدون بهره برداری از تمدن گذشته مان موفقیت در آینده کسب کنیم.
قبادی گفت: جشنواره مد و لباس همواره با هدف تولید رویکردهای مختلف در این حوزه و معرفی هنرمندان فعالیت بوده است.
رئیس هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر افزود: هم اکنون شیوه نقد در حوزه مد و لباس شکل گرفته است. نتیجه نقد به معنی شناخت بیشتر از مشکلات جاری است و هم اکنون به دنبال تدوین شیوه نامه نقد در حوزه مد لباس هستیم.
وی افزود : همواره در جشنواره مد و لباس از ظرفیت هنرمندان غیر دولتی بهره گرفته شده است و هیچگاه فعالیت در این حوزه، دولتی نبوده است.
رئیس هشتمین دوره جشنواره مد و لباس افزود: پیشرفتی که اکنون در حوزه مد و لباس شاهد هستیم، مدیون هنرمندان و صاحبان اندیشه در این حوزه است.
قبادی با تاکید بر این که احترام به افکار و اندیشه‌های هنرمندان منجر به پیشرفت و خلاقیت می‌شود، افزود: در حال حاضر رویدادهای مربوط به حوزه مد و لباس فعالانه به پیش می‌رود.
فراهنگ**3377 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مد و لباس فجر 97 حميد قبادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور فعال داریم.

وی عنوان کرد: ریل‌های موجود در کشور، ۱۵ هزار کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته احداث ۴۷۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور برنامه‌ریزی‌شده بود که از این میزان حدود ۲۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: امسال هم برنامه این است که بالای ۲۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور تکمیل و بهره‌برداری شود.

خادمی، ادامه داد: متوسط ساخت ریل در کشور نزدیک ۱۹۰ کیلومتر در سال است، اگر منابع مالی در اختیار قرار گیرد، امیدواریم بتوانیم سالانه ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را احداث کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده، اما این میزان کفاف کار را نمی‌دهد، افزود: بااین‌وجود برنامه ما این است که ۲۴۰ کیلومتر ریل را امسال تحویل بدهیم.

کد خبر 6099634

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد