Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس برخی از اصولگرایان مساله فتنه ۹۸ مطرح می‌کنند. دلیل طرح این مسئله چیست؟ گفت: طرح این مسئله از سوی برخی افراد و گروه‌ها، یک نوع رقابت و اعلام حضور است. در واقع، برخی‌ها ترس دارند در انتخابات سال ۹۸ شکست بخورند و به همین خاطر می‌خواهند به نوعی زمینه‌سازی کرده و مانع از شکست‌شان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افراد و گروه‌ها بگذارند همه کاندیداها امکان حضور در صحنه رقابت را داشته باشند

وی ادامه داد: خواهش من آن است که این افراد و گروه‌ها بگذارند که در یک فضای صمیمی و براساس قانون و بدون در نظر گرفتن سیلقه‌های شخصی و جناحی، همه کاندیدا از همه گروه‌ها امکان حضور در صحنه رقابت داشته و مشارکت را داشته باشند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نیازمند یک انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم هستیم، اظهار داشت: حرف آخر را باید مردم بزنند و نتایج نهایی صندوق‌ها هستند که همه باید به آن پایبند باشند. هرچه مردم بگویند و از صندوق‌ها بیرون بیاید، ما هم به آن احترام گذشته و به آن پایبند هستیم. 

با هویت اصلاح‌طلبی به میدان رقابت می‌آییم

عارف درخصوص رویکرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه اصلاح‌طلبان در دو، سه انتخابات گذشته روند خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و توانستند موفقیت‌هایی را داشته باشند. ما شعارهایی را دادیم که بیانگر واقعیت‌های روز و درک شرایط کشور بود. ان‌شاالله با وحدت و انسجامی که در طول چند سال گذشته وجود داشته، همان مسیر عقلانیت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با یک انتخابات پر شور و با شکوه، روبه‌رو باشیم که اصلاح‌طلبان نیز امکان حضور داشته باشند و مردم حرف آخر را بزنند. 

وی درباره احتمال ائتلاف با اعتدالگرایان و اصولگرایانه میانه‌رو در انتخابات آتی مجلس هم خاطرنشان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم، با هویت خود به میدان می‌آییم و همانطور هم که گفتم راهبردمان مشارکت حداکثری است. 

ائتلاف را هیچ وقت رد نمی‌کنیم

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: اگرچه هویت برای ما بسیار مهم است، اما ائتلاف را هم هیچ وقت رد نمی‌کنیم. 

عارف در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت فعلی کشور و کارنامه دولت بر سبد رای اصلاح‌طلبان تاثیری نمی‌گذارد؟ ابراز داشت: انتظار ما این است که دولت دوازدهم منسجم‌تر عمل کند و به نیازهای روز مردم – که مبتنی بر تنگناهای اقتصادی است – بپردازد و به مطالبات مردم پاسخ دهد ولی درک مردم آنقدر بالاست که مسائل جاری را چندان به مسائل راهبردی گره نمی‌زنند. 

وی اضافه کرد: این تکلیف ماست که برای تحقق انتظارات مردم جدی‌تر عمل کنیم و هم تکلیف دولت است که با انسجام بیشتر، جدی‌تر عمل کند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمدرضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!