Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیانی اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای تاب آور شدن اقتصاد در برابر شوک هاست گفت: شاخص های اقتصاد ما نشان می دهد کشور ما نتوانسته است در مقابل شوک های خارجی اقتصاد تاب آوری داشته باشد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی درباره مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: تحمل پذیری در اقتصاد مطرح است و این مفهوم یعنی در مقابل شوک ها چقدر اقتصاد می تواند تاب آوری داشته باشد و تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شاخص های اقتصاد ما نشان می دهد کشور ما نتوانسته است در مقابل شوک های خارجی اقتصاد تاب آوری داشته باشد. 

سلاح ورزی گفت: در سند استراتژیک ما که بر اساس سند چشم انداز تهیه شده نیز نه تنها به اهداف نزدیک نشده ایم بلکه از آن دور شده ایم.

او گفت: درباره مردمی شدن اقتصاد همان طور که در قانون اساسی نیز داریم سعی بر این بوده که سهم دولت کمتر شود و سهم بخش خصوصی در اقتصاد بیشتر شود که نه تنها به این منظور نرسیده ایم بلکه همچنان اقتصاد در دست دولت است.

 سلاح ورزی گفت: صرفه مقیاس و توجیه اقتصادی برای هرکاری باید وجود داشته باشد. مثلا در حوزه پتروشیمی براساس زنجیره ارزشی که در دست داریم سیاست های درستی نداشته ایم و نگاه ها جزیره ای است بنابراین نتیجه خوبی نداشته ایم. 

«منشور اقتصاد در گام دوم»|دولت برنامه فرابخشی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد«منشور اقتصاد در گام دوم»|رزاقی: با جهان‌بینی سرمایه‌داری نمی‌توان اقتصاد مقاومتی دینی را پیاده کرد

 

محمدرضا دیانی فعال اقتصادی هم گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شده بود کشور ما امروز در این وضعیت نبود.

او افزود: ارزیابی کلی نشان می دهد که حتی گفتمان کارآفرینی نیز امروز به معنای واقعی نیست.

او افزود: در گفتمان و عمل به کارآفرینی توجه نشده و برنده واقعی سفته بازها بوده اند و کارآفرین واقعی به مشکل خورده است و این نشان می دهد ما هنوز خیلی از هدف اصلی دور هستیم.

محمدرضا دیانی گفت: اقتصاد وقتی مردمی می شود که لوکوموتیوها و پیشران های ما بخش خصوصی باشد. وقتی سهام را به مردم واگذار کرده ایم و هنوز پیشران آن دولت است به نتیجه نخواهیم رسید و اقتصاد مردمی نخواهد شد. 

این فعال اقتصادی افزود: در کشورهای دیگر وقتی اقتصاد مردمی می شود 90 درصد اقتصاد در دست مردم و در بورس است و مردم و بخش خصوصی سهام داران واقعی هستند در حالیکه در کشور ما فقط به سمت تزریق تسهیلات رفته ایم و برآیند این کار در کشور ما اقتصاد کار آفرینی نیست که هنوز در کشور ما فرهنگ سازی نشده است.

محمدرضا دیانی گفت: در استفاده از منابع ملی کشور که امروز نقدینگی فرار کرده و رو به جلوست و درحال نابود کردن اقتصاد کشور است به اقتصاد مقاومتی توجهی نداشته ایم.

انتهای پبام/

R1010113/P/S7,77/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور ۱۰ استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت همواره از سوی مقام معظم رهبری موردتوجه قرار گرفته‌ است.

مقام معظم رهبری ظرفیت‌هایی همچون سرمایه انسانی، جایگاه مناسب اقتصادی ایران در دنیا، موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران، داشتن زیرساخت‌های اساسی و تجربه‌های مدیریتی متراکم را برای اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در ایران مناسب می‌دانند.

دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به‌همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور تسهیلگران 10 استان به‌مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال