Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت نفت گاز و بنزین شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور رییس جمهوری و وزیر نفت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، این پروژه از جمله پروژه های صنعت پالایش نفت کشور است که در راستای افزایش ظرفیت بنزین تولید و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز در پالایشگاه نفت بندرعباس به دست دکتر روحانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهندس «هاشم نامور»، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هدف اصلي اين پروژه افزايش توليد و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی و حفظ و صیانت از محیط زیست است گفت: با بهره برداری از این پروژه ملی، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه  بندرعباس به 12 میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو 5 و ظرفیت تولید نفت گاز به 15 میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو 4 می رسد.

 

وی افزود: با این پروژه و بهبود کیفیت بنزین تولیدی، میزان گوگرد آن از حدود  ppm400 به کمتر از ppm 10 کاهش و عدد اکتان آن نیز بر اساس استاندارد تعریف شده ارتقاء یافت و کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه نیز با کاهش میزان گوگرد از حدود 10 هزارppm  به کمتر از ppm 50 ، مطابق با استاندارد های جهانی ارتقاء یافت.

 

نامور عنوان کرد: افزايش ظرفيت و بهبود کیفیت بنزين و نفت گاز تولیدی، بهينه­سازي مصرف انرژي، بهبود عملكرد اقتصادي، كاهش آلاينده­هاي زيست محيطي، استفاده حداكثري و بهينه از ظرفيتها و امكانات داخلي، فراهم شدن زمينه اشتغال مولد و مستمر، ارتقاء سطح دانش و تجربه نيروي انساني، ارتقاء توانمندي شركتهاي داخلي در عرصه رشد اقتصادي و پيشرفت صنعتي كشور، حركت به سمت خودكفايي و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب که تمامی عملیات اجرایی این پروژه با همکاری کارشناسان، متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی صورت گرفته است گفت: برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس 60 میلیون نفر -  ساعت کار اجرایی صورت گرفته است.

 

مهندس ناور با اشاره به اینکه کار راه اندازی این پروژه از سوی کارکنان و متخصصان  متعهد و مسئولیت پذیر پالایشگاه بندرعباس بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه حادثه اجرا شد گفت: در این پروژه ملی برای 650 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

 

وی افزود: در این طرح، واحدهای مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز و تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و بازیافت گوگرد و همچنین واحد های جانبی مانند 17 دستگاه مخزن ذخیره فرآورده های نفتی، آبشیرین کن، واحد تولید نیتروژن، سه دستگاه مشعل گازهای مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق 42 مگاواتی احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز، واحد جدید بنزین سازی آن شامل سه ﺑﺨﺶ اصلی ﺗﺼﻔﯿﻪ ﻧﻔﺘﺎي ﺳﻨﮕﯿﻦ، اﮐﺘﺎن اﻓﺰا و اﺣﯿﺎء ﮐﺎﺗﺎﻟﯿﺴﺖ و همچنین بخش ﺗﺼﻔﯿﻪ هیدروژنی ﻧﻔﺘﺎي سبک واحد ایزومریزاسیون با حضور رئیس جمهور در اسفند سال 96 به بهره برداری رسید.

 

نامور افزود: در سال گذشته با بهره برداری از فاز نخست این پروژه، روزانه چهار میلیون لیتر بنزین به ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس افزوده شد و ظرفیت کلی تولید بنزین دراین پالایشگاه به 12 میلیون لیتر در روز رسید.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حادثه تروریستی راهپیمایی هرمزگان حمله تروریستی رییس جمهوری افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح پروژه رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پروژه طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد، دستور تامین منابع مورد نیاز و تکمیل این پروژه را صادر کرد تا با تسریع در ساخت، تا پایان سال تکمیل و بهره برداری از ۵۹ تخت این پروژه انجام شود. 
 
وزیر بهداشت نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان، بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

 عین اللهی با اشاره به پذیرش بیماران حوادث رانندگی در بیمارستان شهدای یافت آباد گفت: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI کشور امروز در جنوب غرب تهران افتتاح شد تا دسترسی مردم و بیماران به این خدمات افزایش یابد و نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی در سطح شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به توزیع دستگاه‌های پیشرفته و سرمایه‌ای پزشکی در دولت مردمی در سراسر کشور، از تداوم تامین این دستگاه‌ها برای افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و تصویربرداری در سال جاری و سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم