Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان ۳۲ اثر نمایشی در بخش‌های مختلف جشنواره بود که سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی در این روز به تماشای نمایش «باغ خونی» به کارگردانی امیر بشیری نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای نمایش «باغ خونی» با دو مهمان ویژه

نمایش «باغ خونی» به کارگردانی امیر بشیری از مشهد داستان عاشقانه‌ای است که در بستر آن واقعه‌ای تاریخی روایت می‌شود. این نمایش در روز هفتم جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی تئاترشهر در دو سانس  اجرا داشت که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد. سید عباس صالحی در سانس اول نمایش به همراه خانواده به تماشای این نمایش نشستند و سانس دوم این نمایش میزبان حداد عادل بود.
نمایش «باغ خونی» با نیم ساعت تاخیر اجرا را آغاز کرد که این موضوع نارضایتی مخاطبان را به همراه داشت.

«نمایش» درون کوزه‌ها روایت شد

نمایش «نمایش» نوشته ساموئل بکت و کارگردانی مسعود حق پناه از آمل در تالار سایه اجرا داشت. این نمایش ۳۰ دقیقه ای با ۱۵ دقیقه تاخیر به اجرا رفت که البته توانست رضایت مخاطبان را به خود جلب کند و هیچ مخاطبی در بین نمایش سالن را ترک نکرد. در این نمایش شیرین احمدی، آیدین حق پناه و آپامه خسروی به هنرنمایی پرداختند که البته اجرای این نمایش با دیگر نمایش‌ها متفاوت بود به این معنی که هر یک از بازیگران این نمایش درون کوزه ایی روی میز و با نورپردازی روی کوزه‌ها به روایت داستان زندگی یک زن و شوهر و خیانت مرد به همسر خود می‌پرداختند.

نمایشی با استقبال بی نظیر مخاطبان

نمایش «استرالیا» نوشته پیام لاریان و کارگردانی کامران جباری از بیجار در تالار چارسو اجرا داشت. این نمایش ۶۵ دقیقه ای با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شد بطوریکه بسیاری از تماشاگران بر روی زمین سالن نمایش نشسته و با بازیگران فاصله چندانی نداشتند.

نمایش «استرالیا» با بازی حسین موسوی، شایسته فرمانی فرد و پیمان جباری مخاطبان را ۶۵ دقیقه میخکوب خود کرد و توانست رضایت بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

گفتنی است سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از تاریخ ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند برگزار می شود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود