Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:33:03 GMT

ساز کوک ترکمن ها در جشنواره موسیقی فجر گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۹۵۰۹

ساز کوک ترکمن ها در جشنواره موسیقی فجر گلستان

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، شب گذشته اجرای 2 سانس این جشنواره به گروه های موسیقی ترکمنی واگذار شد و پنج گروه هنری در بخش های کلاسیک و پاپ به اجرای برنامه پرداختند.
مدیر اجرایی این جشنواره به ایرنا گفت: اجرای این گروه های ترکمنی مورد استقبال فراوان ترکمن ها قرار گرفت و نظر اهالی و دوستداران موسیقی را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوذر اسماعیلی ثالث اظهار داشت: علاوه بر اجرای گروه های ترکمنی، از ساعت 18 و بطور همزمان گروه موسیقی رودکی با اجرای پاپ در سالن نگاه برنامه های خود را اجرا کرد.
وی به برنامه های امشب جشنواره موسیقی فجر گلستان اشاره کرد و گفت: از ساعت 18 در سالن اصلی 3 گروه موسیقی مهرگان با سبک سنتی ، نغمه گویان و نفس با استفاده از سازهای کوبه ای و از ساعت 21 گروه قزلباش با سبک محلی و فلامنگو برنامه اجرا می کنند.
مدیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر گلستان افزود: فردا شب هم در تالار فخرالدین اسعد گرگان کنسرت اشوان در سبک پاپ در 2 سانس به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
گروه های موسیقی حاضر در جشنواره موسیقی فجر در گلستان یک شب در گنبدکاووس برنامه اجرا کردند که با استقبال علاقمندان به هنر موسیقی شرق استان همراه بود.
تا پایان ششمین شب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان، 5 هزار نفر در گرگان و گنبدکاووس از اجرای گروه های موسیقی بومی و غیربومی استقبال کردند.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان گلستان که از 23 بهمن آغاز شده بود فردا شب به کار خود پایان می دهد.
در این جشنواره سه گروه کوبه ای، 2 گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، 2 گروه کلاسیک و 4 گروه پاپ و یک ارکستر بومی به هنرنمایی می پردازند.
3014/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان گلستان جشنواره موسیقی فجر موسیقی برنامه گلستان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند

ارکستر نوای آفتاب در نخستین فعالیت هنری خود در سال ۱۴۰۳ ، قطعاتی از موسیقی بی کلام را به صحنه خواهد برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین سالمی رهبر ارکستر نوای آفتاب ضمن بیان این خبر، گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال 1403، سی و یکم خرداد و با اجرای کنسرتی در بخش موسیقی بدون کلام برگزار می‌شود.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده  توضیح داد:  از سال 1387 که اجرا با ارکسترهای مختلف  را آغاز کردم  همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود چرا که  عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور خواننده تحت الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

نگاهی به آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران / رپرتواری جذاب با اجرایی متوسط

ارکستر نوای آفتاب در سال 1402 در  دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری 40 نفره  داشته باشیم.

قطعات اجرا تنظیم و آماده شده است و تمرینات ارکستر نوای آفتاب از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره دیگر جزئیاتِ این اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر