Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- درمان بیماری مادرزادی ستون فقرات به نام 'لیپو مننگوسل' با تکنیک جراحی کوتاه کردن ستون فقرات (shorting) برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه گزارش داد: این عمل جراحی بر روی یک بانوی 41 ساله در بیمارستان قائم مشهد توسط دکتر 'بابک گنجه ای فر' جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی این دانشگاه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جراحی یاد شده گفت: لیپومننگوسل یک بیماری مادرزادی است که در آن توده چربی زیر پوست پشت، به داخل کانال نخاعی گسترش می یابد و به نخاع و ریشه های عصبی آن متصل می شود.
دکتر گنجه ای افزود: در برخی از انواع این اختلال مادرزادی احتمال حذف توده چربی و آزاد کردن کامل نخاع و ریشه های عصبی ناممکن است که یکی از روشهای درمانی جایگزین در بیمارانی که امکان حذف کامل توده نخاعی ندارند کوتاه کردن ستون فقرات است.
وی ادامه داد: این تکنیک جدید با هدف آزاد شدن نخاع درگیر در توده چربی بیمار، شانس بهبود یا ممانعت از تشدید علائم عصبی را به بیمار می دهد.
او گفت: خوشبختانه این جراحی نادر با موفقیت انجام شده و بیمار با شرایط بالینی خوب مرخص و به توان بخشی ارجاع داده شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شمال شرق کشور افزون بر 9 هزار دانشجو و 21 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.
1922/3027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پزشكي ستون فقرات مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: دکتر میثم معزی در این خصوص افزود: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند شدیم که به جرأت یک جهش بی سابقه بوده و از همه عزیزان تشکر می کنیم چرا که قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این هفته ده عمل پیوند اعضا داشتیم که ۴ مورد آن به پیوند کبد و ۶ مورد آن به پیوند کلیه اختصاص یافت.

دکتر معزی در خاتمه اظهار داشت: تشکر ویژه و صمیمانه دارم از رضایت خانواده های بیماران اهدا کننده و کلیه اعضای گروه پیوند، اعم از گروه های جراحی پیوند ، جراحی عروق، ارولوژی ، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی، که با اقدامات لازم و فوری زمینه ساز این حرکت شایسته شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899579

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله