Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان واردات نفت هند از ایران از زمان شروع تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا روندی نزولی داشته است. هند یکی از هشت کشوری است که از معافیت موقت مجازات‌های پیش‌بینی شده از سوی دولت آمریکا برخوردار هستند.

 

میزان واردات نفت خام هند از ایران در ماه ژانویه سال جاری ۴۵ درصد کاهش یافته است. از زمان شروع تحریم‌های نفتی ایران، هند نیز تلاش داشته تا برای نیازهای خود به انرژی از امکان‌های دیگری بهره گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه تایمز آف  ایندیا روز شنبه ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) با انتشار گزارشی از کاهش واردات نفت هند از ایران خبر داده است.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز، میزان واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه حدود ۲۷۵ هزار بشکه در روز بوده است.

 

هند و تحریم نفتی ایران

 

به این ترتیب، میزان  واردات نفت خام هند در ماه ژانویه در قیاس با پیش از شروع مرحله دوم تحریم‌های  ایران از سوی دولت آمریکا حدودا به نصف کاهش داشته است.

 

دولت آمریکا در ماه نوامبر به  هشت کشور برای مدت شش ماه فرصت داده بود، برای تامین  نیازهای خود به نفت، جایگزین‌های دیگری بیابند.

 

برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرده است که دوره شش ماهه معافیت از مجازات‌ها تمدید نخواهد شد.

 

واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر از کاهشی بیش از ۱۰ درصد برخوردار بوده است.

 

روزنامه  یاد  شده  در  ادامه گزارش خود نوشته است که ایران به آن امید بسته بود که میزان صادرات نفتی خود به هند را حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نگاه دارد.

 

شرکت بزرگ نفتی هند ایندین اویل کورپ تصمیم دارد میزان واردات نفت خود از ایران را در ماه فوریه سال جاری از ۵ میلیون بشکه به ۲ میلیون بشکه تنزل دهد.

دو شرکت دیگر، یعنی هندوستان پترولیوم کورپ و پالایشگاه منگالور و پترولیوم کورپ نیز بر آنند تا میزان واردات نفت خود از ایران را به یک میلیون بشکه در ماه جاری محدود کنند.

 

لازم به یادآوری است که میزان کل واردات  نفت هند در ماه ژانویه بالغ بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بوده که در قیاس با  مدت زمان  مشابه سال گذشته، کاهشی ۱۰ درصدی داشته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت