Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه بدون نام بردن از فرد یا دولت خاصی اعلام کرد حمله سایبری صورت گرفته علیه قانونگذاران استرالیایی که در جریان آن به شبکه‌های احزاب سیاسی مهم نفوذ شده، احتمالاً توسط یک دولت خارجی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه آژانس اطلاعات سایبری استرالیا حمله‌ای را به شبکه کامپیوتری پارلمان این کشور شناسایی کرد، به قانونگذاران گفته شد تا فوراً رمز عبورهای خود را تغییر دهند و این در حالی است رهبران استرالیایی برای انتخاباتی در ماه مه آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا ضمن منتشر کردن ارزیابی اولیه صورت گرفته توسط بازرسان گفت: این هکرها به شبکه‌های احزاب سیاسی مهم استرالیا نفوذ کردند.

وی به پارلمان گفت: کارشناسان سایبری ما معتقد هستند یک عامل دولتی پیچیده مسئول این اقدام مخرب است.

وی افزود: ما همچنین مطلع شدیم که این حمله سایبری شبکه‌های برخی احزاب سیاسی از جمله احزاب لیبرال، کارگر و ناسیونال را تحت تأثیر قرار داده است.

ماریسون افشا نکرد که چه اطلاعاتی به دست آمده اما تاکید کرد که هیچ سند و مدرکی دال بر مداخله در انتخابات وجود ندارد.

آلیستر مک‌گیبون، رئیس مرکز امنیت سایبری استرالیا که یک نهاد دولتی است و مسئول امنیت آنلاین محسوب می‌شود، گفت: سرمایه گذاران همچنان در حال تضمین شبکه‌های محلی هستند.

وی به خبرنگاران در کانبرا گفت: نهادهای سیاسی ما اهداف بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند. ما به همکاری با دوستان و همتایان خود در داخل و خارج از کشور ادامه خواهیم داد تا مشخص کنیم چه کسی پشت این حمله بود و نیت اصلی‌اش چه بوده است.

این در حالی است که تحلیل گرایان اعلام کردند: چین و روسیه احتمالاً مسئولان این حمله سایبری هستند.

فرگوس هانسون، رئیس مرکز بین‌المللی سیاست سایبری در اندیشکده سیاست استراتژیک استرالیا گفت: وقتی به انگیزه فکر می‌کنیم باید بگویم که چین مظنون اصلی است در حالی که نمی‌توان روسیه را نیز نادیده گرفت.

روابط میان چین و استرالیا از سال ۲۰۱۷ میلادی پس از آنکه کانبرا پکن را به مداخله در امور داخلی‌اش متهم کرد، خدشه دار شده است. از آن زمان تاکنون هر دو کشور تلاش کردند تا روابط‌شان با یکدیگر بهبود بخشند اما استرالیا همچنان از چین و اقداماتی که ممکن است انجام دهد نگران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

کد خبر 6098890

دیگر خبرها

  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • لحظه تجاوز تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح+فیلم
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل