Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط» در هشتم اسفند، گفت: نزدیک به ۴۰۰ اثر از حدود ۲۵۰ شاعر به دبیرخانه رسیده است که عمدتاً به زبان های فارسی، ترکی آذری، عربی و کردی هستند.

«حسین محسنی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام اتمام مهلت ارسال آثار به بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط»، اظهار کرد: طی مهلت اعلام شده برای فراخوان آثار  نزدیک به 400 اثر از حدود 250 شاعر به دبیرخانه رسیده است که عمدتاً به زبان های فارسی، ترکی آذری، عربی و کردی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل ادامه داد: تقریباً از همه استان ها آثار به دبیرخانه رسیده اما خوزستان و قم از نظر میزان مشارکت در بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی «صراط» در صدر قرار دارند.

 

وی با اشاره به ظرفیت این جشنواره برای شناسایی و معرفی شعرای جدید در عرصه مهدویت و فرهنگ انتظار، بیان کرد: هیئت داورانی متشکل از داوران استانی و کشوری آثار شرکت کننده در این جشنواره را برای معرفی برترین ها قضاوت می کنند؛ بدین صورت که هر اثر توسط سه داور به صورت ناشناس و جداگانه ارزیابی می شود.

 

محسنی با اعلام زمان برگزاری اختتامیه بخش شعر نخستین جشنواره ملی مهدوی صراط، ابراز کرد: آیین پایانی این جشنواره و معرفی و تقدیر از برگزیدگان آن هشتم اسفند ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن ولایت استان برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اردبیل اضافه کرد: در هر رشته زبان سه برگزیده معرفی و از آنها تقدیر می شود، علاوه بر این و با رای داوران، یک برگزیده بخش دانشجویی نیز در آیین اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

وی با ابراز خرسندی از میزان استقبال صورت گرفته از این جشنواره، بیان کرد: در ابتدای فراخوان دغدغه عدم حضور شعرای عرب و کرد زبان را داشتیم اما با تبلیغات گسترده و همکاری نهادها این شعرا نیز حضوری چشمگیر در بخش شعر جشنواره ملی مهدوی صراط داشته اند.

 

محسنی از حضور شخصیت های استانی و کشوری در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: از ویژگی های این آیین، حضور حداکثری شعرای آئینی است و علاوه بر شخصیت های کشوری، شاعران برجسته کشوری هم در اختتامیه حضور می یابند.

 

وی در پایان با تقدیر از همکاری نهادها و سازمان های فرهنگی مذهبی استان اردبیل در برگزاری بخش شعر جشنواره «صراط»، خاطرنشان کرد: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حامی نخست مالی جشنواره بود، همچنین، سپله، معاونت فرهنگی اجتماعی استانداری، صداوسیمای مرکز و حوزه هنری استان اردبیل از این جشنواره حمایت مالی و معنوی داشته اند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزیر ارشاد حادثه تروریستی زاهدان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حادثه تروریستی نماز جمعه اردبیل کرمان شعر مهدوی جشنواره صراط منتظران ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد

اختتامیه جشنواره سرود بسیج و همایش تجلیل از منتخبین و فعالین جبهه فرهنگی بسیج سپاه خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073946 واژه های کاربردی مرتبط بسیج هنرمندان بیشتر بخوانید... ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲ درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد