Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع عظام تقلید، گفت: وهابیت و سلفی‌گری را نباید تفسیری از اسلام دانست، اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی‌گری، با بیان اینکه مساله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، اظهار کرد: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: وهابیت و سلفی‌گری را نباید تفسیری از اسلام دانست، اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می کنند.   آیت‌الله مکارم شیرازی وهابیت و تکفیری ها را مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض دانست و اظهار داشت: وهابیت تحریف کاملی در اسلام بوجود آورده‌اند و ریشه آن نیز سیاسی است.   وی در ادامه با بیان اینکه پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفت: ما ده سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.   طبق گزارش خبرگزاری رسمی حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش و تکفیری‌ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و افزود: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده‌ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.   وی با تاکید بر لزوم مواجهه فعالانه با وهابیت و تکفیری‌ها، بیان داشت: محصول اندیشه وهابیت جز تخریب و نابودی نیست، جهاد نکاح یک رسوایی بزرگ برای وهابیت بود و دنیا نیز به این مساله پی برده است.   وی ارتباط ستاد برگزاری این همایش با دارالاعلام لمدرسه اهل البیت را ستایش کرد و گفت: این مرکز در نقد سلفیه و وهابیت کارنامه و دستاوردهای ارزشمند علمی و تحقیقاتی دارد.   آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مکتوب دبیرخانه کنگره جریان‌های تکفیری اشاره و تاکید کرد: شما می‌توانید از این آثار نیز بهره بگیرید؛ کتاب زادگاه تروریستم که از محصولات و آثار این کنگره هست از هشتاد منبع و مدرک مستدل و از منابع اهل سنت بهره گرفته است.   وی تاکید کرد: بعد از اتمام برگزاری کنگره فعالیت‌ها خاتمه نیافت و در حال حاضر دبیرخانه کنگره فعال است و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارند؛ شما ارتباط خود را با دبیرخانه کنگره بیش از پیش تقویت کنید.   آیت‌الله مکارم شیرازی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانست و گفتند: هرچند آنها در ظاهر می‌گویند تکفیری‌ها از ما نیستند، اما همه می‌دانند منشا و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت