Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجازی که در عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام می‌شود گفت: این عرصه‌ها توسط متصرفان به غیرگیلانی‌ها فروخته می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ علی‌اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عرصه‌ها و اراضی متعلق به منابع ملی و طبیعی استان گیلان توسط افراد سودجو به تصرف در می‌آید سپس جهت ساخت انواع ویلاهای میلیاردی به مهاجران و غیرگیلانی‌ها فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه ساخت و سازهایی که در روستاهای استان در حال انجام است در دو بخش اتفاق می‌افتد عنوان کرد: بخشی از این ساخت و سازها در زمین‌های متعلق به روستائیان و بخشی نیز در اراضی منابع طبیعی گیلان به‌صورت غیرمجاز ساخته می‌شود.

اکبری‌مقدم از وجود 2 هزار و 20 روستای کد‌دار بالای 20 خانوار در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در تمام این روستاها برای حفاظت از بافت اصیل محلات طرح‌های هادی تعریف و اراضی کشاورزی،‌ مسکونی، باغی و غیره در محدوده آن‌ها کاملاً مشخص شده است.

بررسی تخلفات تصرف اراضی ملی با حضور وزیر کشورنماینده مردم انزلی: سواحل گیلان توسط برخی دستگاه‌های دولتی تصرف شده استوضعیت تصرف اراضی ملی در گیلان بحرانی است

وی با تأکید بر اینکه برخلاف اراضی روستایی در عرصه‌های منابع طبیعی گیلان اتفاقات بسیار ناگواری در حال وقوع است افزود: بخش زیادی از زمین‌های منابع ملی و طبیعی گیلان که توسط افراد سودجو به تصرف درآمده است به غیربومیان خارج استان واگذار و فروخته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از انجام ساخت و سازهایی غیرمجاز در این اراضی فروخته شده که کاملاً با بافت روستاها در تضاد است خبر داد و بیان داشت: مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور این موضوع تبعات بسیار منفی و ناگواری را برای گیلان به‌دنبال دارد.

اکبری‌مقدم از تقسیم شدن اراضی شالیزاری به قطعات بسیار کوچک در گیلان سخن گفت و تصریح کرد: با تهیه و اجرای طرح‌های هادی و مشخص شدن حد و حدود اراضی در سال‌های اخیر به نحو قابل ملاحظه‌ای از تقسیم شدن و قطعه‌بندی کردن زمین‌های کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

وی به مهاجرت‌های بسیار زیادی که از جنوب کشورمان به علت شرایط اقلیمی خشک آن مناطق به گیلان انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: تبعات این مهاجرت‌های انجام شده در اکثر قریب به اتفاق مواقع به شکل ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت سنتی روستاهای گیلان نمود پیدا کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مالکیت عرصه و اعیان خصوصی است و نمی‌شود در این مورد اقدامی در روستاها انجام داد عنوان کرد: در صورت افزایش سطح اقتصاد و معیشت روستائیان و ایجاد ارزش افزوده فروش زمین‌های روستایی به غیربومیان کاهش پیدا می‌کند.

اکبری‌مقدم به رعایت ضوابطی خاص برای انجام هرگونه ساخت و ساز در روستاها توسط دهیاری‌ها سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس همین دستورالعمل‌های صادر شده تمام دهیاری‌های گیلان برای صدور مجوز ساخت و ساز تابع ضوابطی هستند که از طرف بنیاد مسکن برای روستاها تعریف شده است.

وی نظارت مستقیم بنیاد مسکن بر روی ساخت و سازهایی که در بافت روستاهای گیلان انجام می‌شود را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از ویلاهای میلیاردی که بعضاً توسط غیربومی‌ها و مهاجران در روستاهای گیلان ساخته می‌شود غیرمجاز بوده و بدون اخذ مجوزات قانونی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به دستور استاندار برای توقف هرچه سریع‌تر این‌گونه ساخت و سازهای غیرقانونی اشاره کرد و گفت:‌ در همین راستا از سوی استانداری برای تمام دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان گیلان دستورالعمل و ابلاغیه‌ای ویژه صادر شده است.

اکبری‌مقدم جلوگیری از صدور هرگونه مجوز ساخت و سازی که برخلاف طرح‌های هادی روستاها و ضوابط بنیاد مسکن است را متذکر شد و تصریح کرد:‌ استانداری گیلان درصدد است هر طور شده جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت روستاها و عرصه‌های منابع طبیعی استان را بگیرد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت