Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:18:08 GMT

دام های زنجان شناسنامه دار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۰۹۴۹

دام های زنجان شناسنامه دار می شوند

زنجان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: همه دام های سبک و سنگین در این استان به منظور هویت دار شدن و جلوگیری از قاچاق، شناسنامه دار می شوند.

سید محمدعلی صادقی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از امسال شناسنامه دار کردن دام های سبک و سنگین و واحدهای پرورش و پروار بندی به طور جدی در استان زنجان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، نهاده ها و خوراک دام های سبک و سنگین در سطح استان زنجان بر اساس شناسنامه واحدهای پرورش و پروار بندی تامین می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: دامدارانی که واحدهای خود را از طریق سامانه اصلاح نژاد دام، شناسنامه دار نکنند از خدمات مورد نیاز محروم می شوند.
صادقی تاکید کرد: دام های سبک و سنگین نیز با شناسنامه دار شدن، پلاک گوشی 15 رقمی که عددی بین المللی است، خواهند داشت و هرخرید و فروشی بر اساس آن انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در شناسنامه دام، محل پرورش، نوع نژاد، شجره، واکسن هایی که به آن تزریق شده ثبت شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان متذکر شد: صندوق بیمه ایران نیز برای پرداخت خسارت دام به دامداران به پلاک گوشی 15 رقمی استناد خواهند کرد.
صادقی متذکر شد: شناسنامه دار کردن واحدهای پرورش و دام های سبک و سنگین بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است که در استن های مرزی باید طی 6 ماه و استان زنجان یک سال این طرح به پایان برسد.
وی اظهار داشت: باید همه دامداران استان زنجان برای هویت گذاری و شناسنامه دار کردن دام های سبک خود با سازمان جهاد کشاورزی همکاری های لازم را داشته باشند، چرا که خرید و فروش دام نیز بر اساس شناسنامه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سالجاری تاکنون 320 گله گوسفندداری با ظرفیت 21 هزار و 282 راس و 28 گله گاوداری با 38 هزار راس هویت گذاری و مشخصات آنها ثبت شده است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي جلوگيري از قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم

در اواسط بهار، برف سنگینی در منطقه کوهستانی گورسکی کوتار (شمال غربی) این کشور بارید و به گفته رسانه‌های محلی، ضخامت لایه برف در آنجا به ۱۵ سانتی‌متر رسید.

در واقع، حال و هوای متغیر آب و هوا و بارش برف حتی اگر در ماه آوریل هم باشد، مردم این منطقه را شگفت زده نمی‌کند، اما در واقع از تغییرات گسترده دما و کاهش شدید آن در عرض چند روز شگفت زده می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار