Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بر اساس نتایج تحقیق صورت گرفته در بین بیش از یک میلیون نفر در سوئد، مشخص شد وزن کم در زمان تولد موجب قرار گرفتن نوزاد در معرض خطر مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی در آینده خواهد شد.

به گزارش مدیکال نیوز، محقق این تحقیق، اریک پترسون از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم، پرونده‌های تولد ۵۴۶ هزار خواهر و برادر بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۸ را انتخاب و سپس تا سال ۲۰۱۳ تحقیقات خود را بر روی آنها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این تحقیق، ارتباط وزن کم در زمان تولد با شرایط سلامت روان از جمله افسردگی، اضطراب و اختلال دوقطبی در آینده بود.

البته عواملی مانند ژنتیک یا فقر و مشکلات عمومی تأثیرگذار بر این کمبود وزن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا وزن نوزادان و سپس محیط زندگی و مواردی مانند سوءتغذیه بررسی شد.

نتایج نشان داد وزن بیشتر در زمان تولد، از افسردگی، اختلال وسواس فکری، اختلال بیش فعالی (ADHD) و اوتیسم پیشگیری می‌کند.

محققان اظهار کردند: کاهش رشد جنین طی یک دوره بحرانی یعنی در زمان رشد مغز منجر به افزایش خطر ابتلاء به اختلالات رشد عصبی می‌شود.

البته این تأثیر اندک است و نتایج نشان می‌دهد وزن بیشتر در هنگام تولد تنها پنج درصد احتمال افسردگی را کاهش می‌دهد، اما قابل تأمل است.

محققان توصیه کردند توجه به سلامت روان مادران و مبارزه با سوءتغذیه آنها و بهبود مراقبت‌های قبل از زایمان تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان افراد در آینده خواهد داشت.

این مطالعه در نشریه روانپزشکی JAMA منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران