Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:17:58 GMT

غزلیات آرش آذرپیک در دوشیزه به عشق بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۱۶۲۷

غزلیات آرش آذرپیک در دوشیزه به عشق بازمی‌گردد

گزیده غزلیات آرش آذرپیک در کتابی با عنوان«دوشیزه به عشق بازمی‌گردد» منتشر شد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب «دوشیزه به عشق بازمی‌گردد» شامل مجموعه‌ غزلیات آرش آذرپیک با پیشگفتار و تاریخنامه‌ تحلیلی و آکادمیک غزل از آغاز تا غزل مینیمال به قلم آوین کلهر و هنگامه اهورا توسط نشر دیباچه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در بخش نخست خود سیر تحول غزل در مکاتب خراسانی، عراقی، وقوع، هندی، جریان بازگشت، عصر مشروطه و دوران معاصر را شرح و ناگفته‌هایی علمی از جریانات غزل امروز مانند غزل روایی، غزل وحشت، غزل فرم، غزل مینی‌مال، غزل کلمه‌گرا، غزل نئوکلاسیک، غزل گفتار و...را بیان میدارد.

در این مقدمه به گونه‌ای روش‌مند شباهت‌ها و تفاوت‌های ژانرهای کوتاه شعر معاصر، هایکوی ژاپنی، هایکوی مدرن، قالب طرح، قالب موسوم به شعر مینی‌مال و واژانه را مطرح شده است.

این کتاب در بخش دوم خود نیز گزیده‌ای از غزلیات آرش آذرپیک را نیز منعکس کرده است. این کتاب در 182 صفحه و قیمت بیست هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

R1386/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد