Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا - رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي گفت:اگر به هر دليل فعاليت مراکز آموزشي و استقرار گروهک هاي تروريستي درپاکستان ادامه يابد، ايران بر اساس منشور ملل متحد، حق بديهي و بين المللي خود مي داند تا با اين مراکز برخورد و درصورت ضرورت، تصميم گيري کند.

به گزارش ايرنا، سردار سرلشکرمحمد باقري روز دوشنبه درحاشيه سفر يک روزه به قم درگفت و گو با خبرنگاران، تاکيد کرد: پاکستان مسئوليت اساسي در دفاع از مرزهاي خود و پاکسازي سرزمين هاي همجوار با جمهوري اسلامي از وجود اين گروهک را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اردوگاه آموزشي مخفي و نيمي مخفي توسط گروهک هاي تروريستي در پاکستان ايجاد و آنها با پول عربستان و امارات آموزش، تجهيز و سازماندهي شده است تا در داخل ايران ناامني ايجاد کنند.
سرلشکر باقري گفت: درپي حادثه تروريستي اخير ،مذاکره با مقام هاي سياسي و نظامي پاکستان به طور جدي آغاز شده به گونه اي که تيمي از مسئولان اين کشور به ايران آمده و مذاکرات در سطح فرماندهي پاکستان در حال انجام است.
سردار باقري تاکيد کرد: خواست ما از مقامات پاکستان اين است که يا خود مناطق حضور گروهک هاي تروريستي را پاکسازي کند و يا اجازه دهند نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي وارد ميدان شوند و با اين گروهک ها مقابله کنند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي تاکيد کرد: عملياتي از روز گذشته در منطقه بلوچستان پاکستان توسط ارتش آن کشور بر اساس اطلاعات جمهوري اسلامي آغاز شده اما ممکن است اين برخورد کافي نباشد به همين دليل مذاکرات در سطح بالايي ميان دو کشور ادامه دارد تا امنيت پايداري در اين منطقه ايجاد شود.
وي دربخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه 95 درصد حوادث تروريستي 2 ماه گذشته خنثي شده است ادامه داد: در اين مدت تلاش هاي زيادي توسط گروهک هاي تروريستي براي ايجاد ناامني در کشور ايجاد که بخش زيادي از اين توطئه ها با هوشياري نيروهاي مسلح خنثي شده است.
اين مقام نظامي وجود يک هزار کيلومتر مرز مشترک ميان ايران و پاکستان را يادآور شد و ادامه داد: کشور پاکستان توانمندي کمي در منطقه بلوچستان دارد و مرزها در اين منطقه باز است .
سرلشکر باقري با اشاره به اقدامات ايران در مسدود کردن مرزهاي خود، افزود: جمهوري اسلامي بخش هاي زيادي از مرزهاي مشترک شرقي خود را مسدود و نيروهاي زيادي در مرز مستقر کرده است ولي بخش هايي از اين مرز همچنان باز است که از اين مناطق عناصر تروريستي اقدام به ورود به کشور کرده اند.
عوامل گروهک تروريستي به اصطلاح جيش العدل وابسته به القاعده با اقدام کور تروريستي انتحاري، چهارشنبه هفته گذشته يک دستگاه اتوبوس حامل نيروهاي مرزبان نيروي زميني سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در اين حادثه تروريستي که بوسيله يک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستاي چانعلي رخ داد 27 تن از نيروهاي جان برکف سپاه شهيد و 13تن ديگر زخمي شدند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ،در ادامه گفت: هدف از سفر به قم ، ارائه گزارشي از فعاليت هاي نيروهاي مسلح به مراجع عظام تقليد و دريافت رهنمود از آنان است.
وي گفت: سرکشي از نيروهاي مسلح، بازديد از واحدهاي نمونه نيروهاي مسلح، دريافت گزارش از فرماندهان نيروهاي مسلح و همچنين بازديد از پژوهشگاه امام صادق(ع) به عنوان مرکز اصلي پژوهشي نيروهاي مسلح در موضوعات اعتقادي و بصيرت سياسي از ديگر اهداف سفر به قم است.
ديدار با مراجع عظام تقليد آيات ناصر مکارم شيرازي، لطف الله صافي گلپايگاني، حسين نوري همداني، عبدالله جوادي آملي و جعفر سبحاني و همچنين آيات سيد محمد سعيدي توليت حرم حضرت معصومه(س) و عليرضا اعرافي مديرحوزه هاي علميه کشور همچنين زيارت حرم حضرت معصومه(س)، سخنراني در جمع کارکنان نيروهاي مسلح قم و نيز بازديد از پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) و رونمايي از کتاب از جمله برنامه هاي سفر يک روزه سرلشکر باقري به قم اعلام شده است.
7404/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند