Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:19:52 GMT

ژاپنی ها تندباد و باران سیل آسا را پیش بینی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۱۹۳

ژاپنی ها تندباد و باران سیل آسا را پیش بینی می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمگ، مقامات توکیو مشغول آزمایش فناوری جدیدی هستند که با استفاده از رادارهای آب وهوایی و امواج رادیویی دیجیتال در زمین می تواند به سرعت و با دقت باران های شدید و تندبادها را ۲۰تا ۳۰ دقیقه قبل از وقوع، پیش بینی کند.

این فناوری جدید با همکاری سازمان های صنعتی، دولتی و دانشگاهی از جمله انستیتو ملی فناوری اطلاعات و مخابرات در کوگانی ابداع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقامات امیدوارند این سیستم را قبل از المپیک ۲۰۲۰ میلادی اجرا کنند.

سیستم های رادار فعلی توانایی محدودی برای پیش بینی باران های سیل آسا دارند که به نام  باران های چریکی(guerilla rainstorms) مشهور  هستند. این نوع بارش از ریزش و خنک شدن بخار آب به وجود می آید و به طور ناگهانی در مناطق گرم آغاز  می شود.

اما سیستم جدید قدرتمندتر از نمونه های فعلی است و می تواند اندازه قطرات باران و ساختار ابر را بسنجد.

در مرحه بعد این سیستم با امواج رادیویی روی زمین یکپارچه می شود. می توان از این امواج برای اندازه گیری تغییرات لحظه ای در سطح بخار آب استفاده کرد. به وسیله این امر می توان زمان احتمالی طوفان را به طور دقیق تر پیش بینی کرد.

کد خبر 4545591 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران ژاپن نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در قم

مهران حیدری،مدیرکل هواشناسی قم، با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، روز دوشنبه آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که سمت باد غربی و سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد شد؛ در برخی انتظار مناطق رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گردوخاک داریم.

به گفته حیدری، سرعت وزش باد در روز سه‌شنبه بین ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سردترین نقطه استان بخش کهک با دمای ۱۲.۵ و گرم‌ترین نقطه نیز کوه سفید با دمای ۲۹.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی