Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای با هشدار به پیامدهای ائتلاف برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ایران تاکید کرد: امنیت جهان اسلام و منطقه هرگز از طریق هم پیمانی با دشمن اشغالگر که شعارش از نیل تا فرات است محقق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا تارنمای اتحادیه علمای مسلمان، در بیانیه یکشنبه شب خود نوشت :مسلمانان در نشست ورشو با حسرت شاهد گردهمایی بسیاری از مقامات کشورهای عربی در کنار 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم اشغالگری که قدس و خاک فلسطین را اشغال کرده و به برکت آمریکا کمر به یهودی کردن قدس و فلسطین بسته است.
اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه خود تاکید کرد: نتانیاهو مفتخرانه ضمن تاریخی خواندن نشست ورشو از 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا خواست تا برای نزدیکی میان عرب ها و اسرائیل و محقق شدن منافع مشترک دو طرف گام بردارد. گویا عرب های حاضر در این نشست فراموش کرده بودند که رژیم صهیونیستی در قدس، کرانه باختری و غزه چه کرده است.
بیانیه می افزاید : مقامات عربی برای خشنودی واشنگتن و تل آویو در مقابله با ایران، با شرکت در این نشست اقدامات رژیم اشغالگر در فلسطین و سوریه را تایید و اقدامات نیروهای مقاومت را محکوم کردند.
این اتحادیه با تاکید بر این که تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که هدف اصلی فلسطین و اجرای طرح معامله قرن است خواستار عدم افراط در موضوع قدس و فلسطین شد.
از آذرماه 96 که ترامپ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی را صادر کرد، زمزمه هایی درباره طرحی هماهنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با نام معامله قرن برای یکسره کردن مساله فلسطین شنیده شد.
براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در برمی گیرد.
علمای مسلمان در بیانیه خود هشدار داد: در صورت حمله به ایران، منطقه خلیج فارس و شبه جزیره‌ عرب گرفتار آشوبی ویران گر خواهد شد و تنها دشمنان از این موضوع سود خواهند برد.
آن ها خاطر نشان کردند: امنیت جهان اسلام و منطقه هرگز از طریق هم‌پیمانی با دشمن اشغالگر که شعارش 'از نیل تا فرات است' محقق نخواهد شد.
علمای مسلمان با اشاره به رنج های دنیای عرب از جنگ های ویران گر و بی ثمر در یمن، سوریه و لیبی هشدار داد: هم‌پیمانی با دشمن صهیونیست خطری بزرگ است.
اسرائیل و آمریکا هرگز به نیابت از هیچ کشوری وارد جنگ نمی شوند و در این میان تنها کل منطقه ضرر خواهد کرد. جنگ (تحمیلی) هشت ساله‌ ایران و عراق نیز جز ویرانی چیزی به دنبال نداشت.
خاورم**3224**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه علماي مسلمان ورشو رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم