Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:08:33 GMT

تجمع اعتراض‌آمیز ضد امارات در قلب لندن

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۲۷۸۱

تجمع اعتراض‌آمیز ضد امارات در قلب لندن

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تعدادی از جوانان عرب زبان تجمع اعتراض آمیزی را ضد تلاش‌های دولت امارات برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود ضد جوانان در کشورهای عربی برگزار کردند. این تظاهرات دیروز یک شنبه از سوی فعالان حقوق بشر در لندن برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تجمع اعلام کردند که اعتراضات مذکور در اعتراض به سوء استفاده امارات از انگلیس برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود با استفاده از شعارهای مربوط به تساهل و همزیستی مسالمت‌آمیز و سرمایه‌گذاری در میان جوانان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فعالان حقوق بشری می‌افزایند که ادعاهای مذکور در شرایطی دنبال می‌شود که امارات دست به سرکوب جوانانی می‌زند که منادی تغییر در کشورهای عربی هستند. دولت امارات همچنین تنفر و تعصب را در میان ملت‌ها رواج داده و بیشترین جنایت‌ها را در یمن انجام می‌دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که به زبان انگلیسی روی آنها نوشته شده بود: دستان بن زابد آغشته به خون است.
فعالان عرب زبان و مخالفان دولت امارات حاکمیت این کشور و به ویژه محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را مسئول کودتاهایی می دانند که به گفته آنها خیزش های مردمی در این کشور را سرکوب کرده و خونریزی‌های گسترده‌ای را در آن به راه انداخته است.
منابع خبری دیروز یکشنبه گزارش دادند که امارات متحده عربی قراردادهای خرید تسلیحات نظامی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار با تعدادی از شرکت های بین‌المللی امضا کرده است.

تارنمای «امارات الیوم»، با اعلام این خبر می افزاید که قراردادهای خرید تسلیحات نظامی امارات متحده عربی در جریان نخستین روز از نمایشگاه بین المللی دفاعی «ایدکس وناودکس 2019» که در شهر ابوظبی در حال برگزاری است، با 15 شرکت بین المللی و 18 شرکت محلی به امضا رسیده است.

سرلشکر "محمدخمیس الحسانی" سخنگوی نمایشگاه ایدکس گفت: قراردادهای منعقد شده با شرکت تجهیزات نظامی آمریکایی ریتیون برای خرید موشک های جدید پاتریوت و شرکت روسی جوینت استاک برای خرید سامانه دفاع موشکی «پانتسیر» و نیز خرید موشک‌های ضد تانک «کورنت ای ام 150» بود.

همچنین سرلشکر فهدناصر الذهلی سخنگوی نمایشگاه نظامی ناودکس گفت: در این نمایشگاه قراردادهایی برای خرید کشتی های چند منظوره با تعدادی از شرکت های خارجی برای نیروی دریایی امارات به امضا رسید.

طی سال های گذشته امارت متحده عربی خرید تسلیحات نظامی خود را افزایش داده به طوری که پس از عربستان سعودی به عنوان دومین کشور خریدار تسلیحات در حوزه جنوبی خلیج فارس تبدیل شده است. پیش تر بارها نهادها و گروه های مدافع حقوق بشر با فشار به کشورهای اروپایی خواستار توقف فروش سلاح به امارات متحده عربی شدند.

عربستان و امارات از سال 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • رد خون در خیابان کاخ باکینگهام/ اسب‌های سواره‌نظام لندن رم کردند
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم