Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:58:49 GMT

نبود امنیت شغلی در شهرداری مشهد دغدغه کارکنان است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۰۴۷

نبود امنیت شغلی در شهرداری مشهد دغدغه کارکنان است

مشهد- ایرنا- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نبود امنیت شغلی و وجود قراردادهای مختلف برای واحد شغلی یکسان از دغدغه های کارکنان شهرداری این شهر و تاثیرگذار بر عملکرد آنها است.

شهناز رمارم روز دوشنبه در نشست شورای شهر مشهد افزود: در مجموعه شهرداری، کارکنان با عملکردهای یکسان قراردهای متفاوتی دارشته اما دریافتی یکسان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دیروز جمعی از نیروهای پلیس ساختمان به شورای شهر مراجعه و نسبت به اجرای شیوه نامه این نهاد و وضعیت امنیت شغلی خود ابراز ناخرسندی کردند. جمعی از نیروهای خدماتی شهرداری مشهد نیز که نیروی پیماکاری هستند چندی پیش از فقدان امنیت شغلی خود شاکی بودند.
عضو شورای شهر مشهد گفت: این نیروها امید به تبدیل وضعیت شغلی خود دارند. موضوع ساماندهی نیروهای شهرداری مشهد بقدری شکل بغرنج گرفته که بیشترین توجهات هر دوره شورای شهر به آن معطوف شده است ولی هنوز نظام جامع پرداخت هماهنگ حقوق در شهرداری مشهد اجرا نشده است.
وی افزود: کارمندی که رضایت شغلی داشته باشد برخورد مناسبتری نیز با ارباب رجوع دارد. موج منفی تعدیل نیرو هیچ کمکی نمی کند.
رمارم بر استفاده از ظرفیت بانوان در بخشهای مختلف نیز تاکید و بیان کرد: بانوان حدود 50 درصد سرمایه انسانی را تشکیل می دهند لذا نباید به این قشر بی توجهی شود زیرا اتلاف سرمایه را به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه به موضوع هوشمندسازی شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: شهرداری در جهت هوشمندسازی و ایجاد بستر مناسب برای آن گامهای خوبی برداشته که تجیهز پنج هزار تاکسی، قطارشهری و اتوبوسها به سامانه پرداخت موبایلی از آن جمله است.
رمارم ادامه داد: راه اندازی 'سامانه فاش' و بارگذاری قراردادهای شهرداری مشهد بر روی آن از دیگر اقدامات در راستای هوشمندسازی و شفافیت است.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است. افزون بر 12 هزار نفر در شهرداری مشهد مشغول کار هستند که حدود شش هزار نفر آنها رسمی، پیمانی، کارمعین و بقیه نیروهای پیمانکاری می باشند.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري امنيت شغلي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، سیدباقر موسوی فخر شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ثبت بیش از ۱۷۵ میلیمتر بارندگی در ۲ روز آورد آبی به مراتب بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی داشت که این موضوع موجب آب‌گرفتگی‌های گسترده در دزفول شد.

رئیس شورای شهر دزفول با تقدیر از حضور مسئولانه و جهادی تمام تیم‌های عملیاتی شهرستان برای کمک به مردم در بارندگی‌های شدید اخیر گفت: ۵۰۰ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری دزفول مجاهدانه در میدان حضور داشتند که این تلاش ارزشمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها به ویژه ناحیه مقاومت بسیج، تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، آبفا، هلال احمر، پرسنل و کارگران شهرداری، گروه‌های مردمی و حتی خودرو سواران آفرود و اهالی و ساکنان مناطق آبگرفته در ایام بارندگی برای کمک به مردم، بیرون کشیدن خودروهای گرفتار از معابر دچار آب‌گرفتگی و همچنین تخلیه آب منازل با تمام توان وارد میدان شدند و نتیجه این همدلی بازگشت شهر به شرایط عادی در کمترین زمان ممکن با وجود حجم بی سابقه باران بود.

رئیس شورای شهر دزفول با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «هموطنز» با محوریت دزفول گفت: این شورا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای معرفی دزفول و معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل آن در سطح ملی موافق است ولی انتظار می‌رود تا این برنامه‌ها هدفمند و شفاف باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری دزفول برای برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا این مورد در کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی بررسی و پس از بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهای آن برای دزفول، در صحن علنی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 6097709

دیگر خبرها

  • شهردار این شهر بازداشت شد
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر