Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیونر Siemoneit Racing مدلی از سئات لئون کوپرا ST با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۴ ثانیه معرفی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سئات لئون کوپرا ST یکی از خودروهای اسپرت گروه فولکس واگن است که ناشناخته باقی مانده و شاید خیلی از افراد نام آن را نشنیده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو در زیر پوسته‌ی خود دارای پلتفرم مشترکی با فولکس واگن گلف و آئودی A۳ است. اشتراک پلتفرم با این هاچ بک‌ اسپرت نشان می‌دهد که لئون کوپرا نیز باید توانایی‌های خوبی داشته باشد.

قوی‌ترین مدل سئات لئون کوپرا ST که توسط کارخانه عرضه می‌شود دارای ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو را باید هوندا سیویک Type Rدانست که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

 سئات لئون توانایی چندانی برای رقابت کردن با رقیب ژاپنی سرسخت و قدرتمند خود ندارد. برای حل این مشکل شرکت تیونینگ Siemoneit Racing اقدام به بهینه سازی این مدل کرده است به‌طوری‌که توان نهایی موتور به ۵۱۴ اسب بخار رسیده است و این هاچ بک اسپانیایی را قادر می‌سازد تا در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از ۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. تیونینگ انجام‌شده تنها محدود به پیشرانه نیست و شاسی، چرخ‌ها و برخی قطعات دیگر نیز مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

برای دستیابی به چنین قدرتی، Siemoneit Racing اقدام به نصب قطعات ساخت خود در سئات لئون کرده است. این قطعات شامل توربوشارژرهای بزرگ‌تر، ورودی هوای جدید، اینترکولر بزرگ‌تر و سیستم هدایت جریان هوای جدید هستند. در کنار توربوشارژرها، تیونر سوپاپ‌های ورودی و خروجی و لوله‌های سیستم توربو را هم تغییر داده است تا مشکلی در کارکرد موتور پیش نیاید. این خودرو از یک پمپ بنزین قوی‌تر نیز بهره‌مند است که دو لیتر حجم بیشتر دارد و به طور کامل از آلومینیوم ساخته می‌شود. صفحه کلاچ نیز برای انتقال قدرت بالای موتور مورد بازنگری قرار گرفته و در آن از یک صفحه‌ی تقویت شده استفاده شده است.

در آخر کار نیز تیونر به بهینه‌سازی نرم‌افزار ECU پرداخته و درنهایت موفق به بیرون کشیدن ۵۱۴ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۶۲۰ نیوتون‌متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه شده است.

چنین قدرتی چسبندگی بیشتری را هم می‌طلبد و به همین منظور تیونر رینگ‌های ۱۹ اینچی جدیدی را روی لئون کوپرا ST سوار کرده است که روی آن‌ها تایرهای میشلین Sport Pilot Cup ۲ قرار گرفته‌اند. تغییر بعدی شامل سیستم تعلیق است که در این بخش از فنرهای ساخت KW استفاده کرده‌اند. ترمزهای این مدل متعلق به آئودی RS۳ هستند و دیسک‌های سرامیکی آن ۳۷۰ میلیمتر قطر دارند.

قیمت این مدل فعلا مشخص نیست ولی اطلاعات بیشتر در وبسایت تیونر موجود است.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیونینگ خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود

گوشی ناتینگ فون ۲a اواسط اسفند رونمایی شد و در رنگ‌های سیاه، سفید و شیری دردسترس قرار گرفت. در روز‌های آینده نسخه جدیدی از این گوشی ناتینگ به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

فروشگاه فلیپ‌کارت می‌گوید که نسخه جدید ناتینگ فون ۲a در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در هند عرضه می‌شود. تصویری که فلیپ‌کارت برای معرفی نسخه جدید استفاده کرده است، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که شبیه به مدل استاندارد است.

ناتینگ و فلیپ‌کارت اعلام نکرده‌اند که مشخصات و قیمت گوشی جدید Phone (۲a) چه تفاوتی با نسخه استاندارد خواهد داشت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • سفر عجیب یک بازیکن گمنام رئال به مونیخ
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی