Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ طی چند سال اخیر شاهد افزایش پوشاک ترک در بازار‌های داخلی هستیم که عمدتاً با قیمت بالاتری نسبت به مشابه داخلی به فروش می‌رسد. حضور پررنگ اجناس خارجی و به خصوص ترک، کار را تا جایی برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی سخت کرده که اکنون برخی از تولیدکنندگان ایرانی ترجیح داده‌اند کار خود را در این حوزه متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعید جلالی‌قدیری، دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران به گفت: زمانی که قیمت ارز بالا رفت قیمت پوشاک وارداتی افزایش چشمگیری داشت. این افزایش قیمت متناسب با قدرت خرید مردم، به نسبت مصرف پوشاک خارجی کاهش پیدا کرد و مردم به سمت پوشاک داخلی روی آوردند.

وی افزود: از طرفی تولیدکنندگان داخلی ما هم به سمت برندینگ و تولید صنعتی پیش می‌روند که باعث می‌شود طرح‌ها و مدل‌های مورد استفاده بهتر و شکیل‌تر شوند تا در نهایت ذائقه مردم به سمت پوشاک ایرانی گرایش پیدا کند.

جلالی‌قدیری تصریح کرد: ۹۸ درصد کالای خارجی موجود در بازار، قاچاق و ۲ درصد آن کالای اصل است. برآورد‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به واردات پوشاک ۲.۵ میلیارد دلار است و ثبت سفارش قانونی ما در مدت مشابه نزدیک ۶۰ میلیون دلار است که تفاوت فاحشی بین این دو رقم وجود دارد که با قاطعیت می‌شود گفت که از هر ۱۰۰ دست لباسی که به اسم برند خارجی فروخته می‌شود، ۹۸ دست آن قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه احتمال این وجود دارد که تولیدکنندگان ما برای فروش بیشتر از برند‌های خارجی استفاده کنند؟ افزود: برند‌هایی که به اسم وارداتی فروخته می‌شود ۹۸ درصدشان تقلبی و فقط ۲ درصد آن اصل است.

قدیری بیان کرد: مردم تا جایی که می‌توانند باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند. در حال حاضر شاهد افزایش صادرات پوشاک در این برهه از زمان هستیم و برند‌های خارجی تمایل دارند که کار‌های ایرانی را به کشور خودشان ببرند.

وی افزود: کل دنیا برای وارداتشان قواعدی دارند که متاسفانه ما در ایران آن را رعایت نمی‌کنیم از این‌رو قاچاق به داخل افزایش پیدا می‌کند که در این صورت تولیدکننده ما ضعیف می‌شود.

دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تاکید کرد: تولیدات داخلی ۶۰ درصد سهم بازار داخلی را پوشش می‌دهند و ۴۰ درصد آن از طریق واردات پوشش داده می‌شود. از میزان ۴۰ درصدی واردات فقط ۲ درصد آن به صورت قانونی وارد کشور شده و ۹۸ درصد قاچاق است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پوشاک قاچاق مصرف پوشاک خارجی تولید پوشاک ایرانی تولیدکنندگان داخلی برندینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی گفت: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده هفته آینده خودروهای وارداتی از جمله خودروهای برقی در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه شود.

چند هزار خودروی وارداتی در گمرکات دپو شده؟ ۵۰ هزار یا ۱۳ هزار؟!

ضیغمی افزود: تا زمانی که سامانه عرضه خودروهای برقی آماده شود، خودروهای برقی در همان سامانه اصلی عرضه خواهد شد. بنابراین در اولین عرضه خودروهای وارداتی در سال جاری، خودروهای برقی نیز عرضه می‌شود.

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور کد خبر 848587 برچسب‌ها واردات خودرو خودروی برقی خبر مهم بازار خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک