Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:44:47 GMT

9 شهرستان خوزستان فاقد سینما هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۷۵۹

9 شهرستان خوزستان فاقد سینما هستند

اهواز - ایرنا - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کمبود فضای سینمایی را در 9 شهرستان خوزستان که فاقد سینما هستند را با سینمای سیار جبران و توانسته ایم فیلم های روز کشور را به روی پرده ببریم.

ناصر چنانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به 20سینمای فعال در خوزستان بیان کرد: شهرستان اهواز پنج سینمای فعال (اکسین، بهمن،قدس، هلال وساحل ) داردو در شهرستان های دیگر استان 15 سینمای فعال و 10سینمای غیر فعال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سینماها در شهرستان های شوش، بهبهان، ایذه، دشت آزادگان ، اندیمشک، اهواز ،مسجدسلیمان،دزفول و رامهرمز هستند که برخی از آنها در حال بازسازی توسط بخش خصوصی است.
چنانی ادامه داد: 22 کانون فیلم و عکس فعال در خوزستان وجود دارد و سه دفتر سینمای انجمن جوانان فعال در شهرستان های اهواز، دزفول و آبادان، و چهار دفتر نمایندگی در ماهشهر، مسجدسلیمان و شوش در حال تاسیس است.
وی با اشاره به عضویت 2هزار نفر در انجمن سینمای جوان خوزستان گفت: به غیر از کسانی که از خوزستان مهاجرت کرده اند حدود250 فیلمساز فعال در حوزه داستانی،انیمیشن ، مستند و ... در این استان فعالیت می کنند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه افزود:در سال های 96 و 97 سینماهای خوزستان از 17سالن به 20 سالن رسیده که با وجود این تعداد سالن، گیشه بلیت سینما 28 درصد افزایش فروش داشته است.

** ورود سینمای چند بعدی در خوزستان
چنانی از جمله پیشرفت های سینما پس از پیروزی انقلاب اسلامی را ورود سینمای چند بعدی در خوزستان نام برد و بیان کرد: سینما در خوزستان در چند دهه با کاهش کمی روبه رو بود اما از نظر کیفی سینماهای استان از سیستم قدیمی به سیستم دیجیتال تبدیل شده و نیز با ورود صنعت جدید سینمای چند بعدی تحول عظیمی در این صنعت بوجود آمد.
وی افزود: خوزستان اکنون دارای 12سینمای چند بعدی است که از این تعداد پنج سینما در اهواز و هفت سینما در شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با ورود تکنولوژی جدید سینما و بازی های رایانه ای سعی در به روز رسانی و راه اندازی فروشگاه های عرضه محصولات سینمایی در 26 شهرستان شده که اکنون 189 مرکز توزیع فیلم و 91 مرکز بازی های رایانه ای تاسیس و فعال هستند.
به گزارش ایرنا سینمای خوزستان باقدمتی قریب به 100سال فراز و فرودهایی داشته‌است و فیلم های موفقی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر پرده خود به نمایش گذاشته، این در حالی است که این صنعت با وجود مشکلات و دشواری‌ها توانسته به وسیله سینماگران و بازیگران موفق استان بدرخشد.
نخستین سینمای خوزستان از نسل اول این صنعت با قدمتی حدود صد سال در آبادان ، تنها سینمایی است که تاکنون فعال و ثبت ملی شده است. سینما تاج آبادان از جمله سینماهای خوزستان است که بزرگانی از این دیار در عرصه سینما از جمله ناصر تقوایی، نجف دریابندری، صفدر تقی‌زاده ، امیر نادری را معرفی کرده است.
7165/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينماي خوزستان اداره كل ارشاد اسلامي خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز

آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک همراه شد.

در حالی کوپال ناظمی با کمک‌های بهمن عبداللهی و صادق رستمی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند که استقلال خوزستان پس از کسب یک برد و یک تساوی در ۲ هفته اخیر برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کند. در آن سوی میدان هم ملوان پس از دو شکست متوالی در دو هفته اخیر برای قرار گرفتن در رده چهارم و ماندن در کورس کسب سهمیه، در پی بازگشت به جاده برد بود.

ملوان که برای جبران نتایج هفته‌های اخیر در این بازی دورخیز کرده بود، در دقیقه ۳۸ توسط رضا جعفری به گل رسید و در اهواز یک بر صفر از استقلال خوزستان پیش افتاد. نیمه اول با همین تک گل به سود شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، استقلال خوزستان که برای جبران جلو کشیده بود، سرانجام در دقیقه ۶۰ توانست با ضربه عثمان اندونگ، بازی را به تساوی بکشاند.

در ادامه تا پایان نیمه دوم با وجود تلاش دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا در نهایت جدال استقلال خوزستان و ملوان با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

استقلال خوزستان با کسب دومین مساوی متوالی، ۲۱ امتیازی شد و در رده پانزدهم و ماقبل آخر جدول باقی ماند تا همچنان خطر سقوط، بیخ گوش این تیم باشد. ملوان هم ۴۵ امتیازی شد و از رده پنجم تکان نخورد.

ترکیب اولیه استقلال خوزستان:

حسن پورحمیدی، عثمان اندونگ، احمدرضا جلالی، آسو رستم، احمد مطلق‌زاده، حسن شوشتری، علیرضا کاظمی، ابوالفضل کوهی، دوستونبک تورسانو، بهروز بارانی و ساویو روبرتو

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب اولیه ملوان:

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی، محمد بردبار، مهران احمدی، رضا جعفری و محمد عمری

سرمربی: مهدی تارتار

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود