Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی گفت: ۵۳۵ وکیل پایه‌یک دادگستری، ۸۰ کارآموز و ۳۰ مهمان عضو کانون وکلای دادگستری استان گلستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا سلیمانی» امروز(دوشنبه 29 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: هفته نخست اسفند برای وکلا معنای خاصی دارد و دلیل آن این است که در سال‎های ابتدایی دهه 40 در ایران لایحه قانونی استقلال کانون‎ها ایجاد می‎شود و از این تاریخ تاکنون کانون‎های مستقل به صحنه می‎آیند و در کشور فعالیت می‎کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان ادامه داد: یکی از مهمترین نتایج این قانون اعتباربخشی بیشتر به آرای قضائی و سیستم قضاوت در سطح بین‎الملل بود و هنگامی‌که آرای قضائی با حضور وکیل مستقل صادر می‎شود به سیستم قضاوت اعتبار خاصی می‎بخشد.

 

سلیمانی متذکر شد: امیدواریم با تلاش همه همکاران، قانون‎گذار به این مهم توجه داشته باشد که خدشه به این نظام خدشه به مردم است و بر این اساس در این ایام تلاش شده در این هفته برنامه‎های خاصی را برگزار کنیم.

 

وی گفت: وضعیت بهداشت حقوقی شهروندان برای ما حائز اهمیت است و از نگاه کانون وکلا به موضوع رسانه‎های رسمی در کشور آن‌گونه که باید توجه لازم نشده است.

 

رئیسکانون وکلای دادگستری استان گلستان بابیان اینکه نقش حکومت در حمایت از شهروندان بر اساس قانون باید مشخص شود، افزود: در بسیاری از کشورهای مستقل الزامی شدن وکالت توجه شده و اگر می‎خواهیم بهداشت حقوقی مردم افزایش یابد به این مهم باید توجه داشت.

 

سلیمانی به تبصره ماده 48 آیین دادرسی اشاره کرد و یادآور شد: در این تبصره آمده است برای جرائم خاص وکلای قوه قضائی می‌توانند فعالیت کنند و از دید ما قانون‎گذار دچار اشتباه بزرگی شده و جدا کردن وکلای این قوه یا آن قوه اساساً غلط است و این مهم درشان ملت ایران نیست و این قانون برای چند پرونده ایجادشده بود ولی متأسفانه تبدیل به یک قاعده شده است.

 

وی گفت: شغل وکالت و قضاوت چون با موضوع عدالت سروکار دارد حتی اگر یک نفر تخلف داشته باشد به‌پای همه نوشته می‎شود، اصل 29 قانون اساسی  وجود دارد و دولت موظف است که خدمات را برای همه افراد جامعه مشخص کند و یکی از گروه‎هایی که هیچ بهره‎ای از این قانون نبرده است کانون وکلا است.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان یادآور شد: کانون وکلای گلستان از سال 1386 شروع به کارکرد و هر دو سال یک‌بار با برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره خود را مشخص می‎کند و به‌طور کاملاً صنفی و تقریباً در هیچ مسئله سیاسی نیز دخالت ندارد و با حمایت مالی وکلا این کانون فعالیت دارد.

 

سلیمانی تأکید کرد: 535 وکیل پایه‌یک دادگستری، 80 کارآموز و 30 مهمان عضو کانون وکلای دادگستری استان گلستان هستند که نزدیک به ۶۴۵ وکیل و کارآموز در استان گلستان فعالیت می‎کنند.

 

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که وکیل‎های خوب و با تجربه به قضات تبدیل شوند، گفت: قضاوت باید از مشاغلی باشد که پس از 30 سال بازنشستگی نداشته باشد چرا که پس از 20 سال تجربه یک وکیل به یک قاضی خوب تبدیل می‎شود و سیستم قوه قضائیه به شکلی است که اکثر قضات در سن مشخصی بازنشسته می‎شود که این مهم قوه قضائیه را تضعیف و از نیروهای خوب خارج می‎کند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان زاهدان شهید مدافع وطن اصفهان اردبیل راهپیمایی22 بهمن شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل رضا سلیمانی کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری