Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:54:10 GMT

همکاری های مشترک یزد و سریلانکا تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۸۵۲

همکاری های مشترک یزد و سریلانکا تقویت می شود

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، محمدعلی طالبی در دیدار با « محمد شریف انیس» سفیر سریلانکا در تهران اظهار داشت: سریلانکا از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تقویت همکاری ها با ایران برخوردار است.
وی افزود: ‌علاقه مندی خوبی در مردم سریلانکا نسبت به ایران وجود دارد و در این میان سفیر نیز با بازدیدهایی که داشت، ‌نگاه بسیار مثبت به یزد تقویت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی درباره برخی برنامه های پیش رو هم گفت: در قالب یادداشت تفاهم مشترک، همکاری های دانشگاهی و اقتصادی یزد و سریلانکا تقویت می شود و در راستای توسعه گردشگری نیز همکاری های مشترکی خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: اگر بتوانیم موضوع خواهرخواندگی یزد را با یکی از شهرهای تاریخی و خوب سریلانکا دنبال کنیم، مطمئناً می‌توانیم زمینه‌ها‌ی مشترک همکاری را تقویت و برای معرفی یزد به مردم سریلانکا و معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های این کشور اقدام مناسبی انجام دهیم.
سفیر سریلانکا در این دیدار با قدردانی از مهمان‌نوازی گرم یزدی ها گفت: یزد از مناطق مورد علاقه من و اولین انتخاب برای بازدید از جاذبه های گردشگری و میراثی در بین استان‌های ایران است.
شریف انیس به ظرفیت‌های کشورش اشاره کرد و افزود: توجه به مسائل گردشگری و تقویت همکاری های یزد و سریلانکا در حوزه‌های مختلف از جمله مواردی است که مدنظر قرار دارد و در این رابطه باید گام های موثری برداشته شود.
وی همچنین از راه اندازی پرواز مستقیم تهران - کلمبو در آینده‌ای نزدیک خبر داد که می تواند در توسعه گردشگری و فعالیت های اقتصادی و تجاری بین ایران و سریلانکا موثر واقع شود.
سفیر سریلانکا در تهران با حضور 2 روزه خود در یزد با فعالان اقتصادی استان و اعضای شورای شهر یزد دیدار و گفت و گو کرد.
وی بابیان اینکه یزد یکی از بهترین مقصدهای گردشگران خارجی در ایران است ،گفت: گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان به این شهر تاریحی و فرهنگی سفر و از آثار آن بازدید می کنند .
شریف انیس در دیدار با اعضای شورای شهر یزد، افزود: تاکنون از شهرهای مختلف ایران ازجمله اصفهان ، شیراز ، کرمان ، کاشان، تبریز، مشهد، زنجان و قم دیدن کرد، اما یزد نخستین انتخاب وی در میان این شهرها بود.
وی بابیان اینکه سریلانکا ازلحاظ فرهنگ ، زبان و ادیان از تنوع زیادی برخوردار است اظهار داشت : یزد هم ازجمله شهرهایی است که در آن پیروان ادیان مختلف ( اسلام، کلیمی، زرتشتی ) سال‌ها در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و دارند و همچنین یک از زرتشتیان استان عضو شورای شهر است و این جای بسی خوشحالی دارد.
همچنین سفیر سریلانکا در تهران شنبه شب در دیدار با فعالان اقتصادی یزد در اتاق بازرگانی استان گفت: توسعه روابط اقتصادی کشورش با یزد به نفع مردم این استان و جمهوری اسلامی است و تلاش‌ها برای زمینه‌سازی مناسب برای سرمایه‌گذاری، انجام توافق‌های لازم و ارتباط با فعالان صنعتی و تولیدی مدنظر است.
شریف انیس از مصالح ساختمانی، برج‌سازی، راه‌سازی و ساخت پل به‌عنوان فرصت های خوبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت های ایرانی در سریلانکا یادکرد.
وی بابیان اینکه بیشترین صادرات کشورش، پوشاک است و برای توسعه و فعالیت تجاری و بازرگانی به پارچه خام نیاز است و یزد در این زمینه توانایی‌های خوبی دارد، بر ارتباط فعالان سریلانکا و مشارکت بیشتر در این بخش تأکید کرد.
جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا منطقه‌ای واقع در جنوب آسیا و در جنوب شرقی کشور هند است و از بزرگ ترین جزیره های اقیانوس هند به شمار می رود.
1968/ 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جاذبه های گردشگری جمهوری اسلامی روابط عمومی قم یزد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری

تین نیوز

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش داد و ستد دو کشور شده؛ به گونه ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمارهای موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت. 

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف گذاری شده است.

نشست های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری های امنیتی یکی از محورهای گفتگوها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می تواند میزبان مناسبی برای کالاهای نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدارهای دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی