Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:22:48 GMT

رونق بازار کسب و کار اينترنتي در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۳۹۳۹

رونق بازار کسب و کار اينترنتي در مازندران

خبرگزاري آريا - ساري- ايرنا- ميزان فعاليت در کسب و کار اينترنتي در مازندران رو به افزايش است و بنا به اعلام اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ، اين ميزان امسال 58 درصد رشد داشته است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ميزان کسب و کار اينترنتي در هر استان را براساس تعداد مجوزهاي صادر شده براي فعاليت از سوي مرکز تجارت الکترونيک بررسي مي کنند و بر اين اساس از ابتداي امسال تاکنون يکهزار و 175 مجوز کسب و کار اينترنتي براي متقاضيان اين نوع کسب و کارها در مازندران صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسال در مدت مشابه تعداد مجوزهاي صادر شده 745 مورد بود .
ارتقاء جايگاه مازندران در زمينه کسب و کارهاي اينترنتي باعث شده تا اين استان در اين زمينه جايگاه هفتم کشور را کسب کرده و با استان هاي پرجمعيتي مانند تهران و اصفهان رقابت کند.
مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: فعاليت در زمينه کسب و کار اينترنتي در اين استان رو به افزايش است و استقبال خوبي را در اين زمينه در ميان مردم بويژه جوانان و بانوان شاهد هستيم .
يدالله طهماسبي با اعلام اين که روند افزايشي کسب و کار اينترنتيي در استان از سال ها پيش آغاز شد، افزود: ولي با گذشت زمان هر سال استقبال بيشتر مي شود که يک علت مهم آن مي تواند تغيير سبک زندگي و شناخت بيشتر جامعه با اين نوع کسب و کارها باشد.
وي گفت : مثلا در سال 96 ميزان افزايش راه اندازي کسب و کار اينترنتي در مازندران حدود 40 درصد بيشتر از سال 95 بود ولي امسال تاکنون افزايش 58 درصدي را تجربه کرديم.
مدير کل ارتباطات مازندران افزود: در حالت بسيار معمولي اگر به ازاي هر کسب و کار اينترنتي سه شغل در نظر بگيريم، امسال تاکنون بيش از چهار هزار اشتغال در اين بخش در استان ايجاد شده است .
وي تاکيد کرد: البته بايد توجه داشت در کنار همه عوامل اثرگذار بر کسب و کارهاي اينترنتي ، زيرساخت نقش اصلي را دارد و در مازندران اين فراهم کردن زير ساخت هاي مهم و اصلي بوده که نقش اساسي در اين زمينه داشت.
طهماسبي توضيح داد: اينترنت به عنوان اصلي ترين زير ساخت به شمار مي رود که مازندران در زمينه بهره مندي افراد از اينترنت در جايگاه چهارم کشور قرار دارد .
جمعيت مازندران حدود سه ميليون و 300 هزار نفر است. بنا به گزارش رسمي اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات مازندران تعداد مشترکان اينترنت در اين استان به بيش از 2 ميليون و 400 هزار نفر رسيده است .
طهماسبي همچنين در تشريح وضعيت پهناي باند اينترنت مازندران گفت که ورودي پهناي باند اينترنت اين استان 180 گيگ است که ورودي بسيار خوب به شمار مي رود که در حال حاضر يکصد گيگ آن در حال مصرف است .
وي افزود: با توجه به بالا بودن ميزان پهناي باند اينترنت مازندران ، بقيه اينترنت در صورت نياز بيشتر و درخواست شرکت هاي اينترنتي فعال مي شود .
** زنان مازندران فعال تر از مردان در کار با اينترنت
مديرکل ارتباطات مازندران با اعلام اين که زنان اين استان در زمينه کسب و کار اينترنتي و به کارگيري اپليکيشن هاي اينترنتي فعالتر از مردان هستند، گفت: زنان مازندراني 17 درصد بيشتر از مردان در اين فضا حضور دارند و از آن استفاده مي کنند.
وي افزود: زنان مازندراني ياد گرفته اند که محصولات توليدي خود را اعم از صنايع دستي تا محصولات کشاورزي و باغي با راه اندازي کسب و کار اينترنتي به مشتري ها عرضه کنند.
طهماسبي همچنين برخورداري مازندران از جمعيت زياد تحصيلکردگان دانشگاهي در اين حوزه را وجه امتياز اين استان نسبت به ديگر استان هاي کشور عنوان کرد و گفت: براساس آمار منابع رسمي ، 14 درصد دانشجويان دانشگاههاي مازندران در رشته هاي مربوط به آي سي تي مشغول به تحصيل هستند و سالانه هفت هزار و 500 نفر در اين رشته ها فارغ التحصيل مي شوند .
2096/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران

تین نیوز

توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند تأثیر بسیار مهمی بر رونق اقتصادی ایران داشته باشد. این توسعه می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز مدیریت راه های کشور، برخی از تأثیرات مهم توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای بر رونق اقتصادی ایران عبارتند از:

1. افزایش ترافیک و حرکت آسان تر کالا و مسافران: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، حرکت کالا و مسافران به صورت آسان تر و سریع تر انجام می شود که می تواند باعث افزایش تجارت و تبادلات اقتصادی شود.

2. افزایش فرصت های شغلی: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای منجر به ایجاد فرصت های شغلی در صنایع مختلف مرتبط با حمل و نقل، مانند حمل و نقل، خدمات پشتیبانی، تولید قطعات خودرو و غیره می شود.

3. افزایش توسعه مناطق مختلف: با توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای، مناطق مختلف کشور بهبود یافته و به سرعت توسعه پیدا می کنند، که این می تواند به تعادل توسعه مناطق کمک کند.

4. کاهش هزینه ها: با بهبود شبکه های حمل و نقل جاده ای، هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا می کند که می تواند به افزایش سودآوری کسب وکارها و کاهش هزینه های تولید منجر شود.

5. افزایش رقابت پذیری: توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای باعث افزایش رقابت در بازار محصولات و خدمات می شود که این می تواند به بهبود کیفیت و قیمت محصولات منجر شود.

بنابراین، توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای می تواند به رونق اقتصادی ایران کمک کند و به توسعه صنعت، تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و سودآوری کسب و کارها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران