Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در خصوص حادثه تروریستی زاهدان گفت که پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از جیو نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با رسانه‌های این کشور ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر زاهدان گفت که ایران کشور همسایه پاکستان است و ما هرگز هیچ مشکلی را برای همسایه خود ایجاد نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره به گفتگوی تلفنی روز گذشته خود با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت که در این گفتگو به همتای ایرانی خود اطمینان دادم که پاکستان همواره چنین اقداماتی را رد و آن را محکوم می‌کند.

وی افزود که پاکستان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و امیدوار است تا ایران نیز متقابلا به حق حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان احترام بگذارد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت که اگر مسائلی وجود داشته باشد می‌توانیم از طریق گفتگو به حل آن بپردازیم و اگر ایران شواهدی در رابطه با حمله تروریستی زاهدان دارد میتواند در اختیار پاکستان قرار دهد و اسلام آباد نیز قول همکاری مساعد در این خصوص را خواهد داد.

وی افزود که ایران و پاکستان در گذشته نیز همکاری‌هایی مساعدی را در این خصوص داشته اند و این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که قریشی روز گذشته در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ضمن ابراز همدری، تسلیت و محکوم کردن شدید حادثه تروریستی اخیر در شرق کشور اظهار داشت: یک هیئت تخصصی برای گفتگو با مقامات ذیربط به ایران اعزام خواهند شد.

وی افزود: پاکستان آماده هر گونه همکاری برای بررسی این حادثه تاسف بار و مبارزه مشترک با گروه‌های تروریستی است.

چهارشنبه هفته گذشته طی حمله انتحاری به اتوبوس حامل پرسنل سپاه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، ۲۷ نفر به شهادت رسیدند.

گروهک تروریستی «جیش العدل» با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله تروریستی زاهدان ظریف قریشی حاکمیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق