Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳ نفر» معتقد است جشنواره فیلم فجر از نظر ساختاری مشکل داشته و نیاز به بازسازی دارد.به گزارش بلاغ،مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳ نفر»، شرایط برگزاری جشنواره فیلم فجر را قابل قبول دانست و به ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره از نظر اجرایی نیز خوب بود، اما جشنواره فیلم فجر از نظر ساختاری مشکل دارد و نیاز به بازسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع برای فیلم ما در جشنواره امسال اتفاقات خوبی افتاد و مهمتر اینکه مخاطب آن را دوست داشت و بازخوردهای بسیار خوبی از آنها گرفتیم.

او خاطرنشان کرد: در ابتدا با دیدن ترکیب داورها تصور بر این بود که با چالش اساسی مواجه خواهند شد اما خروجی قابل قبولی داشتند. می‌توان گفت در جشنواره امسال شرایط امنی برای فیلم‌ها حاکم بود اما نکته‌ای هم وجود دارد اینکه هیأت داوری باید پاسخگو باشد، یعنی توضیح دهند که فیلم‌ها بر چه اساسی جایزه گرفتند و یا رد شدند.

* ابراز رضایت از دریافت سود اکران‌‌ها توسط تهیه‌کنندگان

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» هم درباره جشنواره امسال گفت:‌ نکته‌ای که در جشنواره فیلم فجر امسال بسیار قابل قبول بود اینکه آثاری که در جشنواره حضور داشتند از کیفیت بالایی برخوردار بودند.

 ادامه داد: امسال نزدیک به ۱۱ اثر قابل توجه در جشنواره وجود داشت که می‌توان از آنها نام برد، همه آنها اعتبار جشنواره بودند.

او با بیان اینکه نکته مثبت دیگر جشنواره امسال، نظم آن بود، خاطرنشان کرد:‌ به جز روز اول که به خاطر دیررسیدن یک فیلم جا به جایی در نمایش فیلم‌ها صورت گرفت، بقیه نمایش‌ها در جشنواره منظم و مرتب بود. یکی از نکاتی که هر ساله دغدغه ما تهیه‌کننده‌ها بود اینکه می‌خواستیم اکران‌هایمان محدودتر باشد که خوشبختانه امسال سود حاصل از اکران‌ها در اختیار خودمان بود و درآمد آن به تهیه‌کننده‌ها رسید. این در حالی است که در سال‌های قبل تنها درآمد سانس‌های فوق‌العاده به ما تعلق می‌گرفت.

قاسمی در ادامه درباره داوری‌های جشنواره نیز گفت: داوری‌ها براساس فضایی که از طرف منتقدان و هنرمندان ایجاد شده بود، خیلی واضح و خوب عمل کردند. از دیگر اتفاقات خوب جشنواره این بود که ۲ سال است اکران‌ها برای اهالی رسانه متمرکز شده است و سینماگران بازخوردهای خوبی از طرف اهالی رسانه برای فیلم‌هایشان گرفتند.

او ادامه داد: امسال نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌ها منظم‌تر برگزار شد و زمان آن کمتر بود که این روند خوب است زیرا طولانی بودن آن موجب خستگی اهالی رسانه و عوامل فیلم‌ها می‌شد. آرزو دارم در سال‌های آینده نیز همین دقت برای حضور فیلم‌ها در جشنواره از طرف سازمان سینمایی، تولیدکننده‌ها و دبیرخانه باشد تا آثار باکیفیت‌تر تولید شوند. امسال تعداد آثار خوب زیاد بود امیدوارم هر سال شاهد همین کیفیت برای فیلم‌ها باشیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد