Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، درست یک روز پیش از اهدای جایزه اسکار به بهترین‌های سینما، مراسمی برگزار می‌شود که در آن بدترین‌های سینما را نقره‌داغ می‌کنند. این جایزه که نام تمشک طلایی را بر آن گذاشته‌اند، به جمعی از نام‌های بزرگ و شناخته شده عالم سینما اهدا می‌شود که بدترین عملکرد را در سال به نمایش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته تمشک طلایی گرفتن به این معنا نخواهد بود که فرد مورد نظر در یکسال هیچ نکته درخشانی در کارنامه نداشته و درست برعکس ممکن است که یک فرد در عین افتضاح به بار آوردن در یک اثر سینمایی در یک فیلم دیگر درخشیده باشد.

این رویدادی است که امسال برای ملیسا مک‌کارتی اتفاق افتاد. او که برای نخستین بار در عمر هنری‌اش برای بازی درخشان در فیلم «هرگز مرا می‌بخشی؟» نامزد اسکار شد و مورد تحسین قرار گرفت، برای بازی در فیلم «کشتار پاپت‌ها» بردن تمشک طلایی را انتظار می‌کشد.
 


ملیسا مک‌کارتی
 

امسال مک‌کارتی تنها بازیگری است که همزمان شانس بردن مجسمه‌های طلایی اسکار و تمشک را دارد. اما در عمر ۳۹ ساله تمشک طلایی این رویداد بارها به واقعیت پیوسته است. نمونه‌هایی از این رویداد را مرور می‌کنیم.
 

 ترافیک نامزدهای اسکار 2016 برای دریافت تمشک طلایی

در سال ۲۰۱۶ سه بازیگر نامزد جایزه اسکار همزمان نامزد دریافت تمشک طلایی شده بود. ادی ردمین که برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی»‌ نامزد دریافت اسکار بود و در رشته بهترین بازیگر مرد نقش اول با دی‌کاپریو رقابت نفس‌گیری داشت، برای بازی در فیلم «صعود ژوپیتر» نامزد دریافت تمشک طلایی هم شد.

در این سال رونی مارا که برای بازی نقش مقابل کیت بلانشت در فیلم «کارول» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده بود همزمان نامزد دریافت تمشک طلایی بدترین بازیگر زن نقش مکمل هم بود آن هم برای بازی در فیلم «پن» کنار هیو جکمن.
 


رونی مارا
 

در این بین سیلوستر استالونه که پس از ۲۰ سال برای تکرار نقش راکی بالبوا بر پرده سینما نامرد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و اما به این جایزه دست پیدا نکرد یک تمشک طلایی متفاوت گرفت. او که پیش از این بیش از ۲۰ بار نامزد و چندین بار برنده تمشک طلایی شده بود در این سال هم «جایزه رهاشده از تمشک طلایی» را دریافت کرد. مطمئنا برای استالونه تمجید شدن از سوی جایزه تمشک طلایی خوشایند نبود، به ویژه پس از ناکامی در رسیدن به جایزه اسکار.
 

ساندرا بولاک، با اعتماد به نفس رفت و تمشکش را دریافت کرد

سال ۲۰۱۰ برای ساندرا بولاک سال موفقیت و درخشش با فیلم «نقطه کور» بود. او با این فیلم علاوه بر موفقیت تجاری تحسین کارشناسان سینما را برانگیخت و از رقابت اسکار دست پر بیرون آمد و با پشت سر گذاشتن بزرگانی چون هلن میرن، مریل استریپ و کری مولیگان برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.


ساندرا بولاک
 

ساندرا بولاک در همین سال برای بازی در فیلم «همه چیز درباره استیو» برنده تمشک طلایی هم شد و شگفت اینکه بدون ناراحتی و با اعتماد به نفس کامل در مراسم شرکت کرد و تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را هم تحویل گرفت کاری که اغلب بازیگران از آن سرباز می‌زنند.
 

الک بالدوین تمشک را به استالونه باخت

در این سال الک بالدوین برای بازی در فیلم «کولر» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل بود که نامزدهای دیگر آن کن واتانابه و بنیسیو دل‌تورو بودند. او یک روز پیش از مراسم اسکار فرصت بردن تمشک طلایی را هم برای بازی در فیلم «گربه کلاهدار» داشت هر چند که در نهایت اینجا هم مثل اسکار به جایزه دست نیافت. تمشک طلایی را در این سال به سیلوستر استالونه دادند.
 

جک نیکلسون، «چند مرد خوب» و «دردسر مرد»

جک نیکلسون پیش از اینکه در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «چند مرد خوب»‌ نامزد اسکار شود، ۲ بار با فیلم‌های «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» و «شرایط مهرورزی» برنده اسکار شده بود. او در پی سومین اسکار بود اما در نهایت رقابت برای اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به جین هکمن واگذار کرد.
 


جک نیکلسون
 

او در همین سال برای بازی در فیلم‌های «دردسر مرد» و «هوفا» برای نخستین بار طعم نامزد شدن برای تمشک طلایی را چشید. اما خوشبختانه سیلوستر استالونه مرد همیشه در میدان تمشک طلایی نگذاشت جایزه به نیکلسون برسد و باز هم برنده تمشک طلایی شد.
 

دیگرانی که همزمان بهترین و بدترین بودند

از دیگر بازیگرانی که رویداد نامزد شدن همزمان برای اسکار و تمشک را تجربه کرده‌اند، می‌توان به اوما تورمن، ایمی ایروینگ، جیمز کوکو و کریستوفر واکن اشاره کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بازی رقابت اعتماد به نفس هالیوود پارس همزمان بازیگرانی پارس نیوز جایزه اسکار تمشک طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد.

وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است.

شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط «هلن داراس»، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.

در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که  امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

رئیس جمهور فرانسه دربیستم دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذرماه ۱۴۰۲) ضمن حمایت از ژرار دوپاردیو، او را نماد سینمای این کشور دانست که موجب افتخار فرانسه بوده است.

درآن تاریخ، امانوئل ماکرون در پاسخ به سوالی درباره پس گرفتن احتمالی جایزه دولتی لژیون دونور از ژرار دوپاردیو به دلیل اتهامات جنسی به شبکه فرانس ۵ گفت: «من از این نوع چیزها متنفرم و نمی‌توان بر اساس گزارشی از فردی نشان «لژیون» را گرفت.» 

«لژیون دونور» بالاترین جایزه‌ای است که دولت فرانسه اعطا کند و دوپاردیو در سال ۱۹۹۶ آن را دریافت کرد. 

ماکرون ادامه داد: «این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و این بازیگر موجب افتخار فرانسه است و و خود من نیز تحسین‌کنندگان بزرگ دوپاردیو هستم». 

«ژرار دوپاردیو» از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی‌های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است. 

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم «پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند»، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • از تخته‌ سیاه به پرده نقره‌ای؛ بازیگرانی که معلم بودند
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟