Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@03:26:29 GMT

انور قرقاش: استراتژی قطر شکست بحران در بحران است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۵۸۱

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «انور قرقاش» وزیر خارجه امارات در صفحه شخصی توئیتر نوشت: «استراتژی قطر شکست بحران در دل بحران است، آسیب رساندن به کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از طریق اخبار دروغ، استراتژی به شمار نمی‌رود». 

وی افزود: «این بحران قطر را به کشوری تنها تبدیل کرده است، سالن‌های خالی و عدم اهتمام بین‌المللی از حال و روز استراتژی امروز قطر حکایت دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نوشت: «در همین راستا دوحه به اشتباه خود ادامه می‌دهد و بدون شک منشأ آن ناامیدی و اختلاف نظر است. دوحه باید خودشیفتگی را کنار گذارد و به دنبال راه حل روشنی باشد». 

چهار کشور مذکور از جولای ۲۰۱۷ با قطر به اتهام حمایت از تروریسم قطع رابطه کرده و دوحه را تحریم کردند اما مقا‌م‌های این کشور اتهامات وارده را تکذیب کردند. 

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به افزایش چند قطبی شدن در خاورمیانه هشدار داد و گفت: «ما با موضوع چند قطبی شدن در منطقه روبه‌رو هستیم که هر روز به صورت غم‌انگیزی در حال افزایش است». 

وی همچنین از وجود افراط‌گرایی و تروریسم به سرکردگی حکام عرب سخن  گفت حال آنکه این حکام دشمنان خود را تروریست توصیف می‌کنند. 

وزیر خارجه قطر در پایان از استقبال کشورش از گفت‌وگو برای حل بحران منطقه خبر داد و این بحران را تهدید امنیتی منطقه توصیف کرد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انور قرقاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟

به گزارش جام جم آنلاین، در دویست‌مین جنگ غزه، مقاومت همچنان پابرجاست و جنبش حماس همچنان به عنوان نیروی نظامی در باریکه غزه حضور دارد. مهمتر از همه این که هیچ یک از اسرای اسرائیلی به جز از طریق مذاکره و معامله با جنبش حماس، بازگردانده نشدند. این درحالیست که وعده نتانیاهو در آغاز جنگ، پیروزی مطلق، حذف حماس و آزادی بی‌چون و چرای تمام اسرای اسرائیلی بود.

البته رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمله به رفح، شکست خود در غزه را به حاشیه برده و جبهه جدیدی برای جنگ باز کند اما بعید است جهان پذیرای چنین استدلالهای جنگ طلبانه‌ای باشد و تغییری در برآورد شکست اسرائیل ایجاد کند.

انتقادات وارده به بنیامین نتانیاهو در داخل جامعه صهیونیستی این است که او بر ادامه جنگ در غزه پافشاری می‌کند و هدف او از صحبت در مورد حمله به رفح، تنها تلاش برای عدم پذیرش تبادل اسرا و همچنین طولانی شدن جنگ است.

اسرائیل همچنین در بین افکارعمومی نیز شکست سنگینی خورده است. موج اعتراضات در این ۲۰۰ روز علیه تل‌آویو بشدت افزایش یافته و در تاریخ اسرائیل بی‌نظیر بوده است.

افزون بر اینها، اسرائیل پس از عملیات وعده صادق بازی منطقه‌ای را نیز به ایران باخته و بُت نژامی که از خود ساخته بود، آسیب جدی دیده و به این ترتیب اهمیت منطقه‌ای خود را از دست داده است.

به این ترتیب اسرائیل بازنده قطعی جنگ غزه بوده و بعید است جنایتهای بیشتر این رژیم تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند