Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:30:37 GMT

نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۵۹۰۲

نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روحانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینما اظهار داشت: نخستین نمایشگاه صنعت سینما در راستای اهداف کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برای رسیدن به سند توسعه صنعت سینما و تکان دادن سینماهای اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این است که به هنرسینما به عنوان یک منبع اقتصادی نگاه شود و این هنر به عنوان یک صنعت جایگاه خود را در استان اصفهان پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما تاکید کرد: اصفهان پیوند هنر و صنعت را از گذشته های دور با خود به همراه  داشته و به عنوان شهر خلاق و پایتخت صنایع دستی کشور شناخته شده است که می‌تواند در این زمینه درآمدزایی داشته باشد.

روحانی ادامه داد: در شورای سیاست گذاری نمایشگاه صنعت سینما سازمانهای دولتی و شرکت های خصوصی دست در دست هم داده‌اند تا نخستین نمایشگاه صنعت  سینما به بهترین نحو برگزار شود و در این نمایشگاه  از تمامی هنرمندان و آموزشگاه های هنری که به هنر هفتم مرتبط می شوند دعوت شده حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی حوزه سینما در حاشیه نمایشگاه گفت: چهاردسته برنامه جنبی برای این نمایشگاه در نظرگرفته شده است که اولین سری از برنامه های جنبی، «فراخوان پیچینگ» بود که در این  برنامه علاقه مندان ایده‌های سینمایی خود را ارائه دادند و قرار است بهترین این ایده ها توسط سرمایه گذاران به فیلم تبدیل شود.

عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما با بیان اینکه باید با برگزاری این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم، تصریح کرد: ساخت فیلم در شهرستان ها بسیار کم هزینه‌تر از ساخت فیلم در شهرهای بزرگ مانند تهران است اما این دیدگاه که شهرستان ها ظرفیت لازم را برای فیلم سازی ندارند همیشه وجود داشته و ما با برگزاری نمایشگاه صنعت سینما ظرفیت های استان اصفهان در زمینه فیلم سازی را نشان داده و دیدگاه‌های غلط را از بین خواهیم  برد.  

وی ادامه داد: انتظار نداریم که بعد این نمایشگاه چندین فیلم در اصفهان ساخته شود و در این مورد عجله ای نخواهیم داشت بلکه امیدواریم بذری که کاشته می شود به آرامی جوانه دهد.

روحانی با اشاره به تعداد غرفه های حاضر در نمایشگاه ادامه داد: در نخستین نمایشگاه صنعت سینما ۵۰ غرفه و ۳۰ سازمان دولتی و خصوصی حضور خواهند داشت و روز سه شنبه سی ام بهمن ماه ساعت  ۱۶نخستین نمایشگاه صنعت سینما در پردیس سینمایی سیتی سنتر افتتاح خواهد شد و بازدید کنندگان  می‌توانند از سی‌ام  بهمن تا سوم اسفند ماه همه روزه  از ساعت ۱۰ الی ۱۴ و  ۱۷ الی۲۲ از این  نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 4545894

منبع: مهر

کلیدواژه: عليرضا روحاني فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) و با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای داخلی و خارجی به‌طور رسمی در اصفهان آغاز شد.

قنادی در آیین آغاز به کار میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی این کنفرانس‌ها اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در همه سال‌های فعالیت به خدمات‌رسانی گسترده پرداخته و اکنون این سازمان در عرصه‌های گوناگون توانسته خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارایه دهد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: چرخه سوخت، تولید برق هسته‌ای،  رادیوداروها، رادیوایزوتوپ‌ها در صنعت و کشاورزی، گداخت و لیزر از جمله دستاورد‌ها و خدمات صنعت هسته‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: همه قسمت‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای ایران برای ارایه خدمات به مردم بزرگوار کشور مشغول فعالیت هستند.

قنادی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته و در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده بود، بیانگر موفقیت‌های این سازمان در عرصه علم و فناوری است. با توجه به گستره فعالیت‌ها و بر اساس دستور ریاست سازمان، سند جامع راهبردی در افق ۱۴۲۰ تهیه و تدوین شد که مطابق آن نقشه راه ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات براق هسته‌ای، تولید رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در صنعت و کشاورزی و نیز حوزه گداخت و لیزر در ۲۰ سال آینده کاملاً مشخص شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با تولید یک هزار مگاوات برق هسته‌ای درحال فعالیت است و همچنین چند نیروگاه اتمی نیز در دست ساخت داریم و که مطابق برنامه‌ریزی در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید رادیودارو‌ها در سطح منطقه در رتبه نخست قرار داریم و در سطح جهانی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم. سالانه یک میلیون نفر از رادیودارو‌های تولیدی سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند که برای سال‌های آینده، خدمات ما تداوم خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: شاهد برگزاری سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستیم و مقالاتی که در این رویداد‌ها ارایه شده در اصل آخرین دستاورد‌هایی است که در عرصه فناوری هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی ایران و بعضی کشور‌ها به‌دست آمده است.

وی تصریح کرد: در این رویداد علمی شاهد حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های گوناگون داخلی و خارجی، متخصصان صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و... هستیم و امیدواریم که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با تبادل اطلاعات بتوانند برای فعالیت‌های هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

قنادی عنوان کرد: بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر و در صنعت هسته‌ای ایران انجام شده به ارایه اطلاعات می‌پردازیم، زیرا براین باوریم که تبادل اطلاعات سبب ارتقای علمی در سطح داخلی و جهانی فناوری هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • حضور فارابی با ۱۶ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند
  • در نخستین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای