Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@21:20:57 GMT

دوای درد این بیماری ها خواندن کتاب است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۰۹۶

دوای درد این بیماری ها خواندن کتاب است

رکنا: این 11بیماری با کتاب خواندن درمان می شوند.

زیاد شنیده‌ایم که مطالعه بر توانایی‌های ذهنی، روحیات و احساسات تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد. آیا درست است؟ ما در ادامه قسمت‌هایی از یک تحقیق را آورده‌ایم که ثابت می‌کند مطالعه فعالیتی بسیار مفید است.نگاهی به این مطلب بیندازید و دریابید که چرا خواندن کتاب می‌تواند بهترین تصمیمی باشد که تا به حال گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- مطالعه استرس را کم می‌کند

زمانی که استرس دارید ترجیح می‌دهید چه کارهایی انجام دهید؟ پیاده‌روی کنید؟ یا موسیقی گوش دهید؟ محققان دانشگاه ساسکس اطمینان داده‌اند در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقاتی که انجام داده‌اند نشان داده مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده‌روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه بر استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت ۶ دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند.

۲- مطالعه بی‌خوابی را درمان می‌کند

ثابت شده مطالعه یکی از مؤثرترین راه‌ها برای آرامش و آمادگی برای خواب است. نور تلفن همراه و تلویزیون به مغز می‌گویند اکنون زمان بیدار شدن است، در حالی که خواندن کتاب در نور کم تأثیر کاملاً متفاوتی دارد زیرا مغز تشخیص می‌دهد اکنون زمان استراحت است.

۳- مطالعه کارکرد مغز را تقویت می‌کند

تحقیقات نشان داده است ما انسان‌ها پس از مطالعه باهوش‌تر می‌شویم. چند روز پس از پایان کتاب مغز ما تغییرات مثبتی را نشان می‌دهد. دانشمندان دریافته‌اند بهبود در کارکرد مغز به دلیل ارتباطات شدید در مغز و تغییرات عصبی است که در حافظه عضلانی ایجاد می‌شود.

۴- مطالعه به هدفمندی و غلبه بر مشکلات کمک می‌کند

هرچه بیشتر مطالعه کنید، بیشتر خودتان را در قالب قهرمانان کتاب‌ها می‌بینید و مدل‌های رفتاری آن‌ها را به زندگی‌تان منتقل می‌کنید. این موضوع به این معنی است که با دنبال کردن مثال‌های یک کتاب خوب انگیزه پیدا کردن عشق و رسیدن پیدا خواهید کرد.

۵- مطالعه توانایی‌های حافظه و تفکر را تقویت می‌کند

هر زمان که مطالعه می‌کنید در واقع ذهن را تعلیم می‌دهید. وقتی با کلمات جدیدی مواجه می‌شوید، مفهوم آن را کشف می‌کنید و در حافظه کوتاه‌مدت ذخیره خواهید کرد. تحقیقات ثابت کرده‌اند مطالعه، زوال را در قوه ادراک شخص کاهش می‌دهد. کسانی که ذهن را با مطالعه برمی‌انگیزند بهتر می‌توانند مغز را زنده نگه دارند.

۵- مطالعه دایره لغات را بالا می‌برد

هنگام مطالعه با کلماتی مواجه می‌شوید که به‌طور معمول به کار نمی‌برید. حتی کلمات که اصلاً قبلاً به گوشتان نخورده و معنی این کلمات را از محتوای متن کتاب متوجه می‌شوید. بنابراین مطالعه نه تنها دایره لغات شما را بیشتر می‌کند، بلکه دانش و ادبیات شما را نیز تقویت خواهد کرد.

۶- مطالعه مهارت‌های نوشتن را تقویت می‌کند

هنگامی که مطالعه می‌کنید به‌طور ناخودآگاه روش نوشتاری نویسنده را تقلید می‌کنید. همان‌طور که موسیقیدان جوان تحت تأثیر ژانر خاصی قرار می‌گیرد، شیوه نویسندگی شما نیز تحت تأثیر کتاب‌هایی قرار می‌گیرد که مطالعه می‌کنید.

۷- کتابخوان‌ها از سلامت جسمی بیشتری برخوردارند

تحقیقات ثابت کرده کسانی که عاشق مطالعه هستند بیشتر ورزش می‌کنند و با اشتیاق‌تر از کسانی هستند که به روش‌های دیگری اوقات فراغت خود را می‌گذرانند. کتابخوان‌ها زمان بیشتری را در باشگاه می‌گذرانند بنابراین از سلامت بیشتری برخوردارند.

۸- مطالعه بر توانایی‌های شنیداری تأثیرات مثبت دارد

باور داشته باشید یا نه، مطالعه می‌تواند بر توانایی‌های شنیداری تأثیر بگذارد و فهم کلمات و گرامرهای جدید را آسان‌تر کند. اگر با صدای بلند مطالعه کنید، این تأثیر قوی‌تر می‌شود.

۹- مطالعه خلاقیت را تقویت می‌کند

تصاویر رنگی با متن‌های ساده تأثیرات مثبتی بر خلاقیت و مهارت‌های هنری کودکان می‌گذارد. این تأثیر روی جوانان نیز مشهود است.

۱۰- مطالعه از بیماری آلزایمر زودرس جلوگیری می‌کند

کسانی که به خواندن کتاب و حل جدول کلمات متقاطع علاقه دارند کمتر مبتلا به بیماری آلزایمر می‌شوند. مغز هم مانند اعضای دیگر بدن نیاز به ورزش دارد و بهترین ورزش برای آن مطالعه است.

۱۱- خواندن کتاب با صدای بلند روابط شما را با کودکتان تقویت می‌کند

روان‌شناسان اذعان داشته‌اند اگر با صدای بلند برای کودکانتان داستان بخوانید روابط خاصی با آن‌ها ایجاد خواهید کرد. بنابراین سعی کنید بیشتر برای کودکانتان کتاب بخوانید. البته ناگفته نماند تلویزیون و هر فعالیت دیگری نمی‌تواند به این اندازه تأثیرگذار باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: قهوه تلویزیون سلامت ورزش قهوه تلویزیون سلامت ورزش درمان دانشمندان کتاب بیماری شیوه عکس جوان زن قتل تهران زاهدان فیلم تجاوز دستگیر شد مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟

یک رواشناس اجتماعی گفت: قلیان به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد. 

به گزارش ایسنا، علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و روانشناس اجتماعی  در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد. 

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان باعث تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است. 
 
شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.
 
این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تأثیر بزرگ مسی روی اینترمیامی
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن