Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:50:33 GMT

کالاهاي اساسي شب عيد تامين است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۶۵۲۰

کالاهاي اساسي شب عيد تامين است

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير جهادکشاورزي گفت: اکنون در تامين کالاهاي اساسي دو بخش مصارف انساني و نهاده هاي توليد محصولات پروتئيني وضعيت بسيار مطلوبي داريم و کالاهاي مورد نياز شب عيد تامين بوده و جاي هيچ نگراني نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «عبدالمهدي بخشنده» روز دوشنبه در حاشيه آيين معارفه «نبي الله خون ميرزايي» رييس جديد سازمان شيلات ايران و توديع «حسن صالحي» رييس سابق اين سازمان در جمع خبرنگاران درباره تنظيم بازار شب عيد افزود: با کمک همه جانبه دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزي بيش از 90 درصد تقاضاي ما براي ارز مورد نياز ما براي واردات کالاهاي اساسي تامين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تا چند ماه آينده نگراني براي تامين اقلامي همچون برنج، روغن، شکر، گوشت، مرغ و در بخش نهاده ها مانند ذرت، کنجاله و جو نداريم و تصريح کرد: در حال حاضر انبارهاي بخش دولتي به عنوان ذخاير راهبردي کشور به طور کامل پر است و بخش خصوصي نيز وضعيت مشابهي دارد بنابراين مشکلي براي تامين اقلام مورد نياز مردم درپيک مصرف شب عيد و ايام نوروز نيست.
** نحوه توزيع جديد گوشت تنظيم بازاري امروز ابلاغ مي شود
معاون وزير جهادکشاورزي از ابلاغ روش جديد توزيع گوشت تنظيم بازاري خبر داد و گفت: در شبکه توزيع فعلي بخشي از گوشت هاي وارداتي که در ميادين ميوه و تره بار توزيع مي شد به دست مصرف کنندگان واقعي نمي رسيد و برخي در صف مي ايستادند و گوشت يارانه اي را براي مصارف ديگري دريافت مي کردند.
وي اظهار داشت: در نتيجه ستاد تنظيم بازار تصميم گرفت گوشت هاي وارداتي با ارز رسمي 4200 توماني به صورت هدفمند توزيع شود.
وي با بيان اينکه ابلاغيه مذکور روز گذشته اجرايي نشد، افزود: قرار است از امروز اين گوشت توسط ستاد تنظيم بازار در اختيار تعاوني ها از جمله تعاوني فرهنگيان با يک ميليون و 700 هزار نفر عضو، تعاوني کارگران، کارمندان، اتکا، اسکات، امکان، بازنشستگان، نهادهاي حمايتي مانند کميته حضرت امام (ره) و بهزيستي شامل چند ميليون خانوار قرار گيرد تا بدانيم اين گوشت به صورت هدفمندتر به دست مصرف کنندگان نهايي مي رسد.
بخشنده از کاهش قاچاق دام زنده طي دو هفته اخير خبرداد و اضافه کرد: کشور ما داراي چند هزار کيلومتر مرز خشکي و آبي و گستردگي مرزها در جنوب و شرق است که قاچاق دام زنده از اين مرزها صورت مي گيرد و مسئوليت حفظ، تامين و مراقبت از اين مرزها به دستگاه هاي ذيربط خود مربوط است.
وي از دستگاه هاي مربوطه نيروي انتظامي و ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواست تا با تشديد نظارت ها و تمرکز بر اين موضوع از خروج دام کمتري به خصوص دام هاي مولد از کشور جلوگيري کنند.
وي تصريح کرد: بنا به گزارش دستگاه هاي مذکور به دليل افزايش مراقبت ها طي دو هفته اخير قاچاق دام زنده کاهش يافته است.
به گفته وي، افراد اين دام ها را در داخل کشور با دلار 12 هزارتوماني خريداري مي کنند و از آنجا که قيمت گوشت در اقليم کردستان، کشورهاي همسايه شرقي و کشورهاي عربي بيش از 2 برابر داخل است بنابراين کساني که دام را از کشور خارج مي کنند و به اين کشورها مي برند مبلغ بيشتري دريافت مي کنند.
معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه همه ساله بخشي از گوشت قرمز مورد نياز کشور وارد مي شد، گفت: طبق روال هر سال، سال گذشته علاوه بر واردات گوشت منجمد گوساله از برزيل، گوشت گرم از آسياي ميانه و استراليا وارد کرديم که امسال حجم آن افزايش يافت.
وي ادامه داد: البته در ساليان گذشته گوشت گوساله يخ زده براي مصرف کنندگان بزرگ صنف و صنعت وارد مي شد که براي متعادل نگه داشتن بازار در سالهاي اخيراً اين گوشت به دانشگاه ها، پادگان هاي نظامي، نيروهاي مسلح و بيمارستان ها نيز اختصاص يافت تا اين مراکز براي تامين گوشت مورد نياز خود وارد بازار نشوند که قيمت ها نوسان پيدا کند.
به گفته وي، اما در دو سال اخير بخشي از گوشت هاي منجمد به مصرف خانوار نيز وارد شده تا جايي که امسال نسبت به سال گذشته بيش از 136 درصد واردات افزايش يافته است.
وي با بيان اين که کمبودي در زمينه گوشت قرمز در بازار نداريم، گفت: در بيشتر قصابي ها و فروشگاه هاي سطح شهرها گوشت توليد داخل به وفور يافت مي شود اما به دليل قيمت هاي بالا متقاضيان آنها کاهش يافته است.
به گزارش ايرنا، در اين آيين با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزي «نبي الله خون ميرزايي» به سمت رئيس جديد سازمان شيلات ايران معرفي شد و همچنين از خدمات حسن صالحي در 5.5 سال دوره رياستش در اين سمت قدرداني شد.
اقتصام**9186*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 5 میلیارد و 679 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار و برای خدمات ۱۴۵ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  یک میلیارد و ۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

   
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و ۶۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱۶۸ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۶۲۳ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۳۳۵ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۲۳۷ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲۰۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۹۷، ۴۰، ۲۳۷، ۱۳۱ و ۶ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۹۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۱۴۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۳۳۶ تومان بود.
   

 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی