Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با تلاش پزشکان داوطلب اعزامی به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشورهمزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 108هزار و 372 نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره مند شدند.

محمد نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با تشریح گزارش اولیه خدمات رسانی کاروان های سلامت، افزود: این تعداد خدمات رسانی رایگان از ابتدای بهمن تا ظهر روز 29 بهمن امسال و از سوی 2 هزار و 584 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، پیراپزشک و جراح داوطلب هلال احمر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 428 نفر پزشک متخصص با 21 هزار و 65 بهره ور، 596 نفر پزشک عمومی با 44 هزار و 947 بهره ور، 149 نفر دندانپزشک با چهار هزار و 867 بهره ور (شامل خدمات معاینه، پرکردن، کشیدن و ترمیم دندان)، هزار و 411 نفر پیراپزشک با 37 هزار و 546 بهره ور و 10 مورد انجام جراحی از سوی پزشکان متخصص، به صورت رایگان خروجی اولیه کارکرد پزشکان داوطلب در این کاروان های سلامت بوده است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: کاروان های سلامت متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی به 471 روستای محروم و کمتر برخوردار31 استان کشور اعزام شده بودند.
نصیری اضافه کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به بیماران مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور از ابتدای اعزام کاروان های سلامت به مناطق یادشده تا کنون تعداد 38 میلیون و 38 هزار و 533تجهیزات مصرفی به ارزش هشت میلیارد و 442 میلیون و 388 هزار ریال شامل (دستکش، دارو، لاتکس، مواد ترمیمی دندانپزشکی، لوازم یکبار مصرف پزشکی، لوازم تزریقات و پانسمان) و تعداد 10 هزار و 534 تجهیزات غیرمصرفی شامل (یونیت دندانپزشکی، دستگاه فشارخون، دستگاه قند خون، دستگاه سونوگرافی، دستگاه نوار قلب و گوشی پزشکی) از سوی کادر پزشکی و درمانی استفاده شده است.
وی تصریح کرد: خدمات رسانی کاروان های سلامت از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر تا روز 30 بهمن امسال (فردا) در مناطق محروم و کم برخوردار، حاشیه شهرها و روستاها ادامه خواهد داشت.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می ‌برد.
اجتمام*7029*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر كاروان سلامت خدمات رايگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

حسین ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: با توجه به بارش شدید باران در بعضی از مناطق این شهرستان اولین تیم سیلاب بیرجند به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: تیم اعزامی برای تخلیه آبگرفتگی منازل و معابر به روستا‌های ده نو و رکات اعزام شده و در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند از امدادرسانی به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب در این شهرستان خبر داد و افزود: آبگرفتگی سه منزل مسکونی نیز توسط امدادگران هلال احمر بیرجند تخلیه شد.

فعالیت سامانه بارشی که عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز چهارشنبه در اغلب مناطق استان شدت گرفت تا امروز ادامه یافت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در بیرجند ثبت شد.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت