Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۱تهران از ایمن سازی ساختمان ۱۹ طبقه خیابان آزادی که چندی پیش به دلیل عدم مقاومت سازه ای و احتمال خطر جانی، پلمپ شده بود؛ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، «نصراله آبادیان» در این باره گفت: ساختمان ۱۹ طبقه تقاطع خیابان جمالزده جنوبی و آزادی معروف به ساختمان ۲۰۱ با تعداد 180 واحد تجاری و اداری که مدتی قبل به دلیل ایرادات فنی توسط شهرداری منطقه ۱۱ پلمپ شده بود؛در حال ایمن سازی و رفع خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار منطقه 11 افزود: این ساختمان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام ساخت ، نداشتن مقاومت سازه ای و احتمال خطر جانی برای شهروندان در خیابان پرتردد و مهم مرکز شهر تهران مدتی پیش از سوی شهرداری ناحیه 3 این منطقه پلمپ شد.

 

آبادیان عنوان کرد: این ساختمان بلند مرتبه دارای 180 واحد است که توسط مالک به اشخاص واگذار شده بود و از طبقه منفی 2 تا طبقه سوم آن دارای 80 واحد تجاری است که بیشترین خطر و عمده مشکلات در این طبقات وجود داشت. همچنین از طبقه سوم تا نوزدهم نیز واحدهای اداری قرار دارند که در اولویت دوم رفع خطر و ایمن سازی قرار دارند.

 

به گفته شهردار منطقه 11 مقاوم سازی ، بتن ریزی و اجرای دیوار برشی از طبقه منفی 2 تا طبقه دوم که بیشترین نیاز به مقاوم سازی را دارند؛ به طور کامل انجام شده که می توان گفت بیش از 80 درصد عملیات در بخش تجاری به پایان رسیده است.

 

وی با اشاره به این که ایمن سازی واحدهای تجاری تا هفته آینده به پایان خواهد رسید؛ ادامه داد: این اقدام با الزام مالک به ایمن سازی توسط شرکت مشاور فنی با نظارت شهرداری منطقه 11 در حال انجام است.

 

آبادیان با تأکید بر این که وضعیت سابق این ساختمان به گونه‌ای بود که به دلیل نداشتن ایمنی استاندارد همواره جان شهروندان را مورد تهدید قرار می‌داد؛ خاطر نشان کرد: تعطیلی و پلمپ این ساختمان با دستور قضایی از معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ویژه شهرداری ها طی 2مرحله انجام شده بود.

 

شهردار منطقه 11یادآور شد: اهميت اين كار بيشتر از آن جهت است كه ملكي با وسعت و بلند مرتبه در قلب شهر تهران در پرتردد ترين مكان، در طول روز در حال رفع خطر است كه در صورت بروز هر گونه اتفاق خسارات بسيار سنگين مادي و جاني در پي خواهد داشت كه  با همکاری مالک، طرح در مراحل پاياني اجرا است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اصفهان خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل اردبیل زاهدان وزیر ارشاد ساختمان های ناایمن ایمن سازی شهرداری منطقه 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری سازمان صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح امروز، وقوع حریق ساختمان ۴ طبقه در خیابان ویلا، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۶ و ۹ به محل حادثه اعزام شدند.
حریق در طبقه اول مجتمع به وقوع پیوسته که با حضور به موقع آتش نشانان در لحظات اولیه مهار و ️با توجه به انتشار و تراکم دود در طبقات، عملیات تهویه دود و جستجو همزمان توسط آتش نشانان انجام شد و تمام ساکنین به خارج از ساختمان انتقال داده شدند.
متاسفانه در این حادثه یک نفر از ساکنین دچار سوختگی جزئی شده بود که توسط آتش نشانان به نیرو‌های اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند