Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید(ع) در آبان ماه سال آینده در محل امامزاده به صورت جهانی و بین‌المللی در گنبدکاووس برگزار می‌شود. ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت الاسلام سید روح الله سلیمانی فر،ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی نخستین کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید( ع)  اظهارداشت: در مستغلات حضرت یحیی بن زید( ع) مجموعه 10 هکتار اراضی زراعی وجود دارد که با توجه به همجواری با شهر تاریخی جرجان و با هدف جلوگیری از آسیب به این سازه قرار است در صورت موافقت اداره کل میراث فرهنگی به صورت کارشناسی کشت گیاهان دارویی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی لازم را دارد و از طریق سازمان اوقاف کشور نیز مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات 2 درصد پرداخت می شود که این فعالیت سبب اشتغال جوانان و ارزش افزوده بقعه متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: درمانگاه حضرت یحیی بن زید( ع) کلنگ‌زنی شده اما متاسفانه در این سال‌ها انجام نشده که در حال رایزنی با وزیر بهداشت برای اخذ مجوز مرکز درمانی جامع هستیم که در صورت موافقت این مرکز درمانی به مردمان 15 روستا همجوار که بیشتر آنها اهل سنت هستند خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم تا باغ 3 هکتاری این بقعه متبرکه را تبدیل به مجموعه گردشگری برای مردم شهرستان و مسافرین نماییم تا از این ظرفیت در راستای امامزادگان قطب فرهنگی نیز استفاده شود.

توسعه حرم امامزاده زید بن علی (ع) خرم‌آباد نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است   طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی خرم‌آباد خرداد آغاز می‌شود   طرح آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی نیازمند بازنگری است/اختصاص اعتبار 700 میلیون تومانی برای بازسازی

حجت الاسلام سلیمانی فر گفت: امسال مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 2 درصد برای بقعه حضرت یحیی بن زید( ع) پرداخت شده تا موتور محرکی برای فعالیت‌های عمرانی به ویژه بازسازی زائرسراها این امامزاده باشد.

وی درباره کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید(ع) یادآور شد: این کنگره در آبان ماه سال 98 در محل امامزاده به صورت جهانی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در حال حاضر پوستر و فراخوان مقالات در دبیرخانه علمی و کمیته فرهنگی توسط طراحان کشوری به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی در حال طراحی است و در نیمه اسفندماه همزمان با میلاد حضرت زهرا( س)  با حضور مدیران کشوری و رسانه های بین المللی در کشور رونمایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد:بعد از رونمایی از فراخوان مقالات و پوستر،اندیشمندان علمی داخلی و خارجی 6 ماه فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه در قم،تهران و استان گلستان ارسال کنند تا به آثار برتر جوایزی اهدا شود و چکیده ای از مقالات ارسال شده و برگزیده در این کنگره توزیع می شود.

وی افزود: 7 کمیته پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی،فرهنگی و هنری،امنیت و حراست،تشریفات, امور بین الملل و بانوان در این کنگره فعالیت دارند و همه کمیته ها باید قبل از سال یک جلسه داشته باشند.

حجت الاسلام سلیمانی فر بیان داشت: 30 بیلبورد در جاده‌های غرب و شرق و 60 تابلو در استان برای معرفی بقاع متبرکه استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: دومین مرکز مجازی حفظ مفاهیم قرآن پس از گرگان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود که با توجه به مرکز مجازی گرگان مربوط به خواهران است در گنبدکاووس که از دیرباز سرآمد حفظ قرآن کریم است، این مرکز برای برادران دایر می‌شود. این مرکز به صورت پایلوت استان‌های شمالی شامل گلستان، گیلان و مازندران بوده و در رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهارداشت: برای این کنگره 2 دبیرخانه علمی و اجرایی فعال است و در نظر داریم نخستین بازی رایانه‌ای با عنوان زیارت و وقف با محوریت حضرت یحیی بن زید( ع) را به صورت نرم‌افزاری راه‌اندازی کنیم.

کمیته پشتیبانی کنگره یحیی بن زید( ع) به صورت کشوری و استانی‌ تشکیل می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد فعالیت این کنگره جهانی و بین‌المللی بر دوش کمیته پشتیبانی است باید این ظرفیت به صورت ملی و استانی دیده شود.

عبدالقدیر کریمی اظهارداشت: بار اصلی فعالیت‌های این کنگره جهانی بر عهده کمیته پشتیبانی است و باید ساختار این کمیته قدرتمند بوده و از ظرفیت مدیران استانی و کشوری در این کمیته استفاده شود.

وی افزود: این جلسه با هدف تبیین و آغاز سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد برگزاری کنگره تشکیل شده و جلسات تخصصی و مبانی دیگر به زودی برگزار می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: تا برگزاری کنگره جهانی حضرت یحیی بن زید( ع)  باید پیرامون و محوطه این امامزاده و شهر زیباسازی و تغییر در جذابیت ظاهری شهر ایجاد شود تا مورد استقبال میهمانان خارجی و داخلی واقع شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری شایسته این کنگره از ظرفیت نخبگان،اساتید و اندیشمندان و خبرنگاران استفاده خواهیم کرد و مدیران استانی اطمینان داشته باشند که میزبان خوبی در برگزاری این کنگره خواهیم بود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره علمی «وانا» در شهر ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنگره علمی وانا با رویکرد پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی در حوزه درمان ناباروری، پزشکی تولید مثل، علوم سلولی، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی در سطح جهانی و با تمرکز بر کشورهای منطقه وانا شکل گرفته است. تمرکز این رویداد علمی بیشتر بر گسترش تحقیقات و مطالعات در زمینه تولید مثل و کارآزمایی‌های بالینی و افزایش ارتباطات منطقه‌ای به ویژه با کشورهای همسایه، کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا است.

احمد وثوق‌ دبیر علمی این کنگره در گفت‌وگو با رسانه‌ها، گفت: امسال سومین کنگره سالیانه تولید مثل و درمان ناباروری به مدت دو روز در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: در این کنفرانس برگزاری کارگاه های علمی و حضور و سخنرانی دانشمندان مختلف از کشورهای شمال آفریقا، غرب آسیا  و متخصصین کشور را خواهیم داشت. دانشمندان کشورهای عمان، لبنان، سوریه،  عراق، ترکیه و چند کشور خارج از منطقه وانا در این کنفرانس همکاری دارند. بیشتر سخنرانی های علمی به صورت مجازی خواهد بود و در نهایت از بهترین سخنران پس از نظرخواهی ازشرکت کنندگان تقدیر به عمل می آید.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی وانا با اشاره به محورهای علمی این کنگره گفت: پایش فرزندان حاصل از درمان‌های ناباروری، مسائل اخلاقی و حقوقی، نقش تصویربرداری، تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی، ارتقاء پیامدهای کمک باروری، چالش‌ها، مدیریت و گزینه‌ها، حفظ باروری در بیماران سرطانی، نقش جراحی در ارتقاء پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری از محورهای این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه کنگره بین المللی وانا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در دوره های جنب کنگره می توانند به صورت رایگان در کنگره شرکت کنند، تصریح کرد: اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برای آگاهی از محورهای برنامه می‌توانند به وب‌سایت کنگره به نشانی اینترنتی https://wanasociety.com و برای ثبت نام به وب‌سایت معاونت آموزش پژوهشگاه رویان مراجعه کنند.

این کنگره علمی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با موضوع پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری (ART Outcome) به عنوان شاخه‌ای از کنگره بین المللی رویان و با رویکرد پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری در سطح جهانی و با تمرکز بر کشورهای منطقه  WANA [West Asia and North Africa] برگزار خواهد شد.

گفتنی است «سومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)، اردیبهشت ۱۴۰۳» توسط مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه برگزاری کنگره‌ اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای 
  • سومین کنگره علمی «وانا» در ارومیه برگزار می‌شود
  • سومین کنگره علمی «وانا» در شهر ارومیه برگزار می‌شود
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین‌المللی به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
  • جزئیات سومین کنگره علمی «وانا» اعلام شد
  • ارسال ۲۰۰ مقاله ملی و بین المللی به کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود