Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:46:33 GMT

۶ شکارچی غیر مجاز در مشهد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۷۷۱۵

۶ شکارچی غیر مجاز در مشهد دستگیر شدند

 ابوالفضل شعبانی  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت:مأموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ۶ متخلف شکار و صید را درقالب سه گروه مجزا درمشهد دستگیر و از آن‌ها اجزا ء. و لاشه ۲ راس قوچ و میش وحشی و نیز ۹ قطعه کبک وحشی کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گروه نخست که با دام و تور در ارتفاعات منطقه حفاظت شده هزار مسجد در حال صید پرند گان وحشی بودند با همکاری پاسگاه انتظامی گوجگی دستگیر و از آن‌ها لاشه ۴ قطعه کبک وحشی و ۵ قطعه کبک شکاری که بعنوان طعمه استفاده می‌شد کشف و برای متخلفین تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شعبانی افزود:پیرو گزارشات موثق واصله مردمی به یگان حفاظت مبنی بر شکار جانوران وحشی و اختفای آن‌ها در دو منزل مسکونی در مشهد، ماموران یگان حفاظت موضوع را بررسی و پس از دریافت مجوز قضایی برای بازرسی از منزل افراد مضنون، اجزاء دو راس گونه قوچ و میش وحشی کشف کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به اینکه برای متخلفین پرونده مجزا تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اندگفت: متخلفان باید مبلغ ۲۱۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب جرایم شکار و صید واریز کنند.   انتهای پیام//ف.ح دستگیری شگارچیان متخلف در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست