Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ستار سبزه‌علی رئیس اداره هواشناسی شهرضا امروز در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد : سازمان هواشناسی اطلاعات مختلفی مانند پیش‌بینی وضعیت جوی ، توصیه‌ها و اخطاریه‌هایی را به صورت مستمر صادر می‌کند، اما مردم و به ویژه کشاورزان ، با وجود ارایه پیش‌بینی‌های مدام ، باز هم از تغییرات جوی آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرسیدن اطلاعات هواشناسی به شهروندان ، مهمترین علت بهره مند نشدن از این اطلاعات است، تصریح کرد: سامانه " توسعه هواشناسی کاربردی " با نام اختصاری "تهک" برای رفع این مشکل طراحی شده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرضا اضافه کرد: در سامانه "تهک" کاربر نهایی اطلاعات هواشناسی شناسایی و با سنجش نیاز آن‌ها محصولات کاربردی تهیه و به دست آنان می‌رسد.

سبزه‌علی با بیان اینکه سامانه تهک در ابعاد گوناگون قابل استفاده است، یادآور شد: کشاورزان و فعالان بخش‌های مختلف مانند عمران و ترابری می‌توانند از اطلاعات این سامانه در مواردی مثل آلودگی و کیفیت هوا که مطابق با نیاز آنان است ، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان شهرضا از سال ۱۳۹۵ توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی اجرا شده است و جلسات هفتگی هواشناسی باحضور کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود و پیش‌بینی وضعیت جوی در هفته پیش‌ رو ، در اختیاران بهره‌برداران این بخش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی شهرضا گفت : کشاورزان می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه tahak.irimo.ir و انتخاب نام این شهرستان و بخش مورد علاقه خود در کشاورزی ، توصیه‌های کشاورزی را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنند.

سبزه‌علی با بیان اینکه جمع بارش‌های شهرستان در سال زراعی جاری ۹۹.۵ میلی‌متر است ، اظهار کرد : میزان این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ برابر و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر موقعیت جوی پایدار در هوای منطقه حاکم است و بارندگی یا ناپایداری پیش‌بینی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/م

فعال‌سازی سامانه تهک برای کشاورزان شهرضایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان

هواشناسی به کشاورزان هشدار داد.   سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.   بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.   آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران