Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:39:38 GMT

تلاش آمریکا برای انزوای مساله فلسطین شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۲۶۰

تلاش آمریکا برای انزوای مساله فلسطین شکست خورده است

خبرگزاری فارس: «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی و عضو ارشد جنبش فتح، در روزنامه «ها‌آرتص» نوشت مقامات آمریکایی تلاش داشتند نشست ورشو را موفقیتی در برنامه‌هایشان جلوه دهند، اما نتایج نشست از این ادعا فاصله زیادی داشت و فرستادگانش اظهارنظر‌های اغراق‌آمیزی در خصوص این نتایج بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف آمریکا به حاشیه راندن فلسطین در گفت‌وگوی اعراب بود که به بزرگترین شکست آن‌ها در این نشست بدل شد.

به عقیده این تحلیل‌گر، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، عادی‌سازی شهرک‌سازی‌ها و سایر اقدامات آمریکایی‌ها بیشتر در راستای استعمار فلسطین توسط اسرائیل است نه برقراری صلح. جهان امروز دیگر به آمریکا اجازه نمی‌دهد با حق حاکمیت سایر ملت‌ها هرگونه که خواست رفتار کند.

او نوشت فارغ از تلاش‌های دولت ترامپ، محوریت فلسطین از جهان عرب برداشته نمی‌شود. برخی در ورشو این حرف را پیش می‌کشیدند که باید گذشته را فراموش کرد و آینده را در نظر گرفت و از این طریق قصد داشتند جنایات رژیم صهیونیستی را عادی جلوه دهند. اما عواقب یوم النکبة تا کنون همراه میلیون‌ها پناهنده فلسطینی باقی مانده است.

وی افزود نه تنها جهان عرب بلکه بخش عمده جامعه جهانی اقدامات ترامپ علیه فلسطین را محکوم می‌کنند. قبول جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند فضا را برای قدم برداشتن به سمت صلح بازتر کند. با این‌که فلسطین در نشست ورشو شرکت نکرد، اما جزو محور‌های بحث باقی ماند و تلاش آمریکا برای منزوی کردن مردم ستم دیده فلسطین بی‌نتیجه ماند.

منبع: فردا

کلیدواژه: صائب عریقات تلاش آمریکا مساله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچستریونایتد مقابل شفیلدیونایتد به برتری 4-2 دست یافت. شفیلدیونایتد با این شکست، یک گام دیگر به سقوط به چمپیونشیپ نزدیک تر شد.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در 34 بازی فصل جاری لیگ برتر، 92 گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول 38 تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد، 100 گل دریافت کرد. شفیلدیونایتد در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت ها احتمالا از مرز +100 گل خورده نیز عبور خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند