Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:45:20 GMT

سردار غیب پرور: شهدا راه خدایی داشتند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۸۳۰۰

سردار غیب پرور: شهدا راه خدایی داشتند

خبرگزاری مهر: سردار غلامحسین غیب پرور عصر دوشنبه در دیدار با خانواده شهید عباس دانشگر با بیان اینکه شهدا دارای مقامی هستند که انسان در برابر آن‌ها کم می‌آورد، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ شهدا، خدایی بودن است.

وی عهد با خدا را دیگر ویژگی شهدا دانست و افزود: سبک و سیره زندگی شهیدان آن‌قدر شگرف و خدایی است که درکش دشوار به نظر می‌رسد برای مثال یکی از شهدای مدافع حرم به نام شهید عباس آبیاری برای رفتن به سوریه تلاش بسیاری می‌کند اما به نتیجه نمی‌رسد تا اینکه با حضرت ابوالفضل(ع) عهد می‌کند که لب به آب زلال نزند و درنهایت چند ماه بعد در حرم حضرت زینب(س) آب زلال می‌نوشد و ۱۷ روز بعد نیز به شهادت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه تربیت صحیح و اسلامی ویژگی شهیدان انقلاب اسلامی است، گفت: باید از شهدا وفای به عهد و ولایتمداری را آموخت.

مؤمن دانشگر، پدر شهید عباس دانشگر شهید دهه هفتادی مدافع حرم نیز در این دیدار، با بیان اینکه تاکنون سه عنوان کتاب از این شهید منتشرشده و یا در دست انتشار است، گفت: ۲۰ هزار نسخه کتاب از زندگی‌نامه شهید دانشگر تا کنون در شهرهای مختلف کشور توزیع شده است.

وی افزود: عباس امروز در تمام ایران اسلامی به لطف حضور در دانشگاه افسری امام حسین(ع) و همچنین فضای مجازی شناخته شده است و یادواره این شهید در کنگان، جهرم، مرودشت، شیراز و ... برگزارشده یا در حال برگزار شدن است.

دانشگر بیان کرد: این شهید همچنین در طول سال میزبان خیل عاشقانی است که با اتوبوس به‌صورت کاروان زیارتی از سراسر کشور به سمنان می‌آیند و این نشان‌دهنده عظمت این شهید بزرگوار است.

سردار غیب پرور برای دیدار با فرماندهان بسیج استان سمنان به این استان سفر کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار غیب پرور شهدا ولایتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه برنامه ریزی دومین کنگره چهار هزار شهید گلستان، شهدا را سرمایه‌های بزرگ جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: اقتدار امروز کشور مرهون خون پاک و مطهر شهیدان است.

وی از برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان خبر داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده این مراسم در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود که در حال حاضر ستاد این اجلاسیه فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان شهدا استان را نماد وحدت در کشور دانست و گفت: اینها جز سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می آیند و توانستند افتخارات بزرگی را برای این آب و خاک رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این مراسم تا کنون حدود ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم نیاز است استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون نسبت به تأسیس ساختمان دبیرخانه دائمی کنگره چهار هزار شهید اقدام کند.

کد خبر 6087106

دیگر خبرها

  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان