Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این میزگرد رضا عرب بهره بردار، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مجتبی سرکبیری عضو شورای سیاست گذاری شتر کشور و بهره بردار حضور داشتند.
حاضران در میزگرد ایرنا بر ضرورت توسعه شترداری تاکید کردند و نگاه تلفیقی شترداری صنعتی و سنتی را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان و صاحبنظران همچنین چالش های این صنعت را بررسی کرده و سیاست های نادرست را متذکر شدند.
صاحبنظران اظهارداشتند: شترداری در مناطق بیابانی ، ظرفیتی ویژه برای تولید و صادرات محصولات لبنی با ارزش افزوده بسیار زیاد است که در صورت پرداختن به آن، می تواند رونق اقتصادی این مناطق را به همراه داشته باشد.
این افراد افزودند: اینکه شتر از هر نوع گیاهی که به خوراک برخی حیوانات علفخوار نمی آید تغذیه می کند از جمله عوامل سازگاری شتر با طبیعت کویر است.
حاضران در این جلسه، نبود کشتارگاه خاص برای شتر، فقدان آگاهی بهره برداران از شیوه های نوین و تامین وثیقه برای تسهیلات در مناطق روستایی برای شترداری را از جمله مشکلات رشد و توسعه این صنعت بیان کردند.
ایستگاه پرورش شتر شمال شرق کشور در زمینی به مساحت 10 هکتار و با ساختمان ها و تأسیساتی با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در روستای طرود شاهرود قرار گرفته است. این ایستگاه حدود 80 نفر شتر و 10 هزار هکتار مرتع در اطراف این روستا در اختیار دارد.
15 هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد.
مشروح این میزگرد روز چهارشنبه هشتم اسفند 97 در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
9891/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان سمنان تغذیه خوراک رشد و توسعه صنعت 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان

آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می پردازند.

در استان سمنان ده هزار و شش داوطلب در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.

این آزمون در حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌های سمنان، صنعتی شاهرود، دامغان و گرمسار برگزار می شود و نتایج آن در نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج