Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی آمریکا در غرب آسیا، امروز به همراه دیگر فرماندهان آمریکایی با فرماندهان کرد در شمال سوریه دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ژنرال ووتل در این دیدار به فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» گفته است که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح نیست و دستور ترامپ برای خروج از سوریه عملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال ووتل همچنین گفت: بحث و گفت‌و‌گوهای ما در خصوص باقی ماندن نیروهای آمریکایی نبود بلکه در خصوص این بود که آیا ائتلاف بین‌المللی می‌تواند نیروهایش را در شمال سوریه نگه دارد؟

رویترز همچنین نوشته است که فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» از آمریکا خواسته‌اند تا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سرباز خود را در سوریه نگه دارد. این درخواست در حالی بیان می‌شود که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای اعلام پیروزی نهایی بر داعش در سوریه خود را آماده می‌کنند و در همین حال نیز تهدیدات ترکیه برای عملیات نظامی علیه یگان‌های مدافع خلق (YPG) در منطقه «منبج» همچنان ادامه دارد.

همچنین این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که بعد از ظهر امروز «الدار خلیل» مسئول روابط دیپلماتیک حزب «اتحاد دموکراتیک» کردستان سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه روداوو، به کشورهای غربی هشدار داد که در صورت عدم حمایت آن‌ها از کردهای سوریه پس از نابودی داعش، آن‌ها مجبور خواهند شد با دولت سوریه توافق کنند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۲۸ آذرماه گذشته با ادعای اینکه مأموریت غلبه بر داعش پایان یافته، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ژنرال آمریکایی خروج آمریکا از سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد