Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:31:26 GMT

30 درصد شبکه آبرسانی نیشابور فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۳۲۱

30 درصد شبکه آبرسانی نیشابور فرسوده است

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه آب و فاضلاب نیشابور گفت: 30 درصد شبکه آبرسانی این شهر دارای قدمت بیش از 40 سال و فرسوده است که باعث هدر رفت 32 درصد آب شرب شهری می شود.

محمد سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیشابور دارای 750 کیلومتر شبکه آبرسانی شهری است و برای بازسازی این میزان از فرسودگی شبکه حدود 700 میلیارد ریال مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: نیشابور جزو 23 شهر بحرانی استان از نظر تامین آب شرب است که عمق چاههای تامین آب شرب آن از 170 متر به 300 متر رسیده با این وجود فضای سبز همه بوستان های نیشابور با آب شرب آبیاری می گردد.
وی با بیان اینکه اعتبارت شبکه آب و فاضلاب فقط صرف تامین منابع شده و برای تعمیر و بهسازی اعتباری تخصیص داده نمی شود گفت: در طرح مطالعه آب شرب نیشابور، این شهر به پنج منطقه تقسیم شده که طرح مطالعه 2 منطقه کامل شده و برای سه منطقه باقیمانده 350 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
سلطانی افزود: پس از بروز سیل در منطقه اردسمان نیشابور کل شبکه آبرسانی این منطقه به طول 700 متر با هزینه یک میلیارد ریال تعویض و چاه تامین آب آن منطقه عوض شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 247 انشعاب غیر مجاز آب در نیشابور تبدیل، یک هزار و 450 انشعاب نوسازی و یک هزار و 500 انشعاب جدید واگذار شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال برای ترویج و نهادینه کردن الگوی مصرف آب بیش از 30 برنامه آموزشی چهره به چهره برای 15 هزار دانش آموز شهرستان برگزار شده و 80 میلیارد ریال قرارداد جهت تامین آب شرب شهر نیشابور از پنج حلقه چاه در منطقه فوشنجان منعقد شده است.
آب شرب 310 هزار مشترک در هفت شهر شهرستان نیشابور از طریق 62 حلقه چاه و پنج رشته قنات تامین می گردد.
شهر نیشابور دارای 120 هزار مشترک آب شرب و 52 هزار مشترک فاضلاب است.
از 65 هزار متر مکعب مخازن آب شهرستان نیشابور پنج مخزن آب شرب با ظرفیت 57 هزار متر مکعب در شهر نیشابور است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
/9869 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شهرستان نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۹۵ درصد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد حدودا ۴درصدی در ۲ سال و نیم گذشته، به ۸۶.۸۴ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای غیرقابل انکار دولت مردمی دانست. در ابتدای دولت 10 هزار روستا شناسایی شد که به آب شرب سالم به صورت پایدار دسترسی نداشتند و طرحی با نام "جهاد آبرسانی" در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار محقق شود.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16 هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور