Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@20:07:10 GMT

وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی رسما عذرخواهی کند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۹۹۷۳۴

در پی توهین وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به مردم لهستان، ورشو از وزیر خارجه این رژیم خواست رسما عذرخواهی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از شبکه 13 اسرائیل، لهستان عذرخواهی رسمی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را خواستار شده است.

روز دوشنبه «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هولوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است.»

  وزارت خارجه لهستان هم امروز (دوشنبه) آنا ازاری، سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را به دنبال اظهارات یسراییل کاتز، وزیر امور خارجه موقت رژیم صهیونیستی، فراخواند. 

چند روز پیش نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست ضدایرانی ورشو به لهستان سفر کرده بود، هنوز خاک این کشور را ترک نکرده بود که در مرکز یادبود قربانیان «هولوکاست» لهستانی‌ها را به همدستی با آلمان نازی متهم کرد و تلویحا به انتقاد از لایحه‌ای پرداخت که سال گذشته میلادی در لهستان تصویب شد و طرح ادعای مشارکت لهستانی‌ها در هولوکاست را غیرقانونی کرد.

اظهارات تازه نتانیاهو بنزین تازه‌ای روی این آتش زیر خاکستر ریخته و جدال لفظی جدیدی بین طرفین آغاز کرده است.

در پی اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته «ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان سفرش به فلسطین اشغالی را لغو کرد. او قرار بود این هفته در اجلاس چهارجانبه کشورهای اروپای مرکزی (لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک) موسوم به «ویزگراد»، که در قدس اشغالی برگزار می‌شود، شرکت کند.

اما ظاهرا نه میزبانی ورشو از نشست ضدایرانی و نه لغو سفر نخست‌وزیر لهستان نتوانسته موجب شود تا مقام‌های رژیم‌صهیونیستی از اتهام‌زنی به لهستانی‌ها دست بردارند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لهستان اسرائیل توهین هولوکاست عذرخواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان