Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ دادگاهی در هلند یک شرکت این کشور را به اتهام صادرات قطعات توربین های گازی با کاربرد دوگانه به ایران جریمه کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت هلندی "یوروتوربین BV" متهم شده است که به طور غیرقانونی قطعاتی از توربین های گازی را به ایران صادر کرده است که می توانند در ساخت سلاح نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاهی در استان لیمبورگ هلند این شرکت را متهم به ایجاد شرکت های تولید پوسته به منظور فرار از قوانین صادراتی هلند کرده و آن را به میزان 500 هزار یورو جریمه کرد. یک شرکت تحت کنترل این شرکت در بحرین نیز مبلغ 350 هزار یورو جریمه شد.

بر اساس حکم دادگاه، تاسیس شرکت های تولید پوسته صنعتی تنها بهانه ای برای فروش قطعات توربین های گازی به مشتریان ایرانی بوده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 بحرین تحریم های ایران تحریم ها توربین 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۹۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی افزود: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

شاهمیرزایی با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود.

وی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

شاهمیرزایی در جریان این سفر از مجتمع‌های پتروشیمی دنا، پارس، فاز ۲ و واحد شیرین‌سازی بوشهر، طرح‌های پتروشیمی مهر پتروکیمیا و توسعه لاوان بازدید کرد.

حضور در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید و آیین معنوی کمک‌های مومنانه در قالب ۸۸۸ بسته کمک معیشتی پتروشیمی بوشهر برای سیل زدگان استان سیستان‌وبلوچستان و نیز مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر از دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر یک‌روزه خود به عسلویه بود.

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است